סוף לסכסוך: דורון עופר יקבל מרבית המסמכים שדרש מאחותו

בימים האחרונים הסכימה חברת עופר השקעות להעביר לידי דורון עופר את רוב המסמכים של החברה שהוא דרש לקבל לידיו בעתירה שהגיש למחוזי בת"א

סוף לסכסוך שבין האחים דורון וליאורה עופר בנוגע למסמכים של חברת עופר השקעות. בימים האחרונים הסכימה חברת עופר השקעות להעביר לידי דורון עופר את רוב המסמכים של החברה שהוא דרש לקבל לידיו בעתירה שהגיש למחוזי בת"א. בעקבות ההסכמה אליה הגיעו הצדדים, התבטל הדיון שאמור היה להיערך היום (ה') בעתירתו של דורון עופר, וההסכמה צפויה להביא גם למחיקת התביעה כולה. פרטי ההסדר המלאים הינם חסויים.

כפי שנחשף ב"גלובס", כמתווך בין הצדדים, שהביא להסכמה ביניהם, שימש אלי אלרואי, דירקטור בעופר השקעות מטעמו של אייל עופר, בנו של סמי עופר ובן-דודם של ליאורה ודורון.

‎עימות מלווה האשמות

‎עופר השקעות, היא בעלת השליטה (20%) בבנק מזרחי-טפחות ביחד עם מוזי ורטהיים. בנוסף, מחזיקה הקבוצה בחברת הנדל"ן המניב מליסרון, המובילה בענף הקניונים, ועוד. האחים דורון וליאורה עופר מכהנים כדירקטורים בחברה, וכל אחד מהם מחזיק ב-15%ממניותיה. השניים מנהלים ביניהם קרב על ירושת המיליארדים שהותיר אביהם המנוח, יולי עופר, שהלך לעולמו בספטמבר 2011.

לפני כחצי שנה, ביולי 2012, הגיע העימות לשיא (זמני), כאשר דורון עופר הגיש למחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בת"א תביעה, שבה הוא דרש מעופר השקעות לקבל לעיונו מסמכים רבים, לרבות הפרוטוקולים של האספות הכלליות של החברה וישיבות הדירקטוריון שלה. תביעתו נועדה לחשוף צעדים בעייתיים, לכאורה, שהוא סבור שביצעו ליאורה עופר ועופר השקעות מאחורי גבו, ושלא היו לטובת החברה. התביעה הובילה לעימות חריף בין הצדדים, המלווה בהאשמות הדדיות.

עופר השקעות, שמייצגת את עמדתה של ליאורה עופר, טענה כי "דורון עופר גמר אומר להיאבק באחותו, אף במחיר של פגיעה בוטה וחסרת תקדים בחומרתה בכבודו של אביו המנוח". לדברי החברה, "לא טובת החברה עומדת לנגד עיני דורון עופר, כי אם האינטרס האישי-כספי שלו הוא המניע אותו בהליך זה, כמו גם בנקיטת הליכים נוספים".

החברה טענה בנוסף כי בקשתו של דורון עופר הוגשה בחוסר תום לב, והיא חורגת באופן בוטה מהוראות הדין והפסיקה "בכל הקשור לזכותו של דירקטור לעיין ולבדוק את מסמכי החברה". החברה הוסיפה, כי דורון עופר אינו דירקטור העושה עבודתו נאמנה, "אלא בפנינו מבקש הרואה לנגד עיניו תכלית אחת בלבד - קידום האינטרסים האישיים-כספיים שלו, בהליך שהוא מנהל בבית המשפט למשפחה לביטול צוואת אביו המנוח".

עקב הפערים הגדולים ביניהם וחילופי ההאשמות הקשות, שדלפו לתקשורת, והזיקו לדימוי משפחת עופר, נכנס אלרואי לעובי הקורה.

את דורון עופר מייצג עו"ד אלקס הרטמן ממשרד ש. הורוביץ; את עופר השקעות מייצגים משרד עוה"ד גורניצקי ועו"ד נבות תל-צור ממשרד רם כספי.