הצלחה לחברת הנדל"ן סאמיט: גייסה 184 מ' ש' בהנפקת אג"ח

סאמיט ביצעה את הגיוס באמצעות הנפקה של סדרת אג"ח חדשה (אג"ח ה'), המדורגת בדירוג של A3 על-ידי מידרוג

חברת הנדל"ן סאמיט השלימה בהצלחה הנפקה ציבורית של איגרות חוב. בהנפקה גייסה החברה 184 מיליון שקל, מתוכם, 163 מיליון בשלב המוסדי.

סאמיט ביצעה את הגיוס באמצעות הנפקה של סדרת אג"ח חדשה (אג"ח ה'), המדורגת בדירוג של A3 על ידי מידרוג. איגרות החוב המונפקות הן אג"ח "סטרייט" והן עומדות לפירעון במהלך השנים 2013-2019 ב-14 תשלומים חצי שנתיים. המח"מ של איגרות החוב עומד על כ-3.7 שנים, והריבית שנקבעה במכרז ההנפקה היא 9% נומינלית שיקלית, בהשוואה לריבית מקסימלית בשיעור של 9.38% שהציעה החברה למשקיעים.

איגרות החוב מובטחות בשעבודים שונים, ומגובות באמות מידה פיננסיות שונות. את ההנפקה הוביל קונסורציום חתמים בראשות כלל פיננסים, לידר הנפקות, ברק קפיטל, רוסאריו קפיטל, מיטב הנפקות, רקורד חיתום, מנורה חיתום, דש אייפקס ואיגוד חיתום.

זוהר לוי, בעל השליטה ויו"ר סאמיט, אמר בהתייחסו להנפקה: "אנו שמחים על השלמת הגיוס. כספי הגיוס ישמשו אותנו בעסקה שהינה אסטרטגית ביותר עבור החברה הכוללת מימון מחדש של עיקר נכסיה בגרמניה, תוך הורדה דרמטית בשיעור המינוף על נכסים אלה, שיפור מבנה המאזן וגידול משמעותי בתזרים המזומנים. בכוונתנו להשלים את העסקה בתקופה הקרובה".

סאמיט הינה חברת נדל"ן מסחרי הפועלת בשוק בגרמניה החל משנת 2004. בבעלות החברה 130 נכסים מניבים בהיקף כולל של כ- 960 אלף מ"ר בגרמניה ובישראל. שווי הנכסים נכון לרבעון השלישי של שנת 2012 עמד על כ- 4.3 מיליארד שקל.