הוא אמיתי? לברון ג'יימס מתלונן: "אני לא מרוויח מספיק כסף"

שכר שנתי של 17.5 מיליון דולר לא מספיק לכוכב מיאמי היט: "מעולם לא קיבלתי חוזה מקסימום. מבחינה כלכלית, אני מקריב עבור הקבוצה"

כשנה אחרי שנחתם ההסכם הקיבוצי החדש ב-NBA, מתחילים השחקנים לגלות חוסר שביעות רצון מהמו"מ מול הבעלים שדחק אותם לפינה.

בסוף השבוע היה זה לברון ג'יימס, שטען כי הסכומים שמשלמים לכוכבים הגדולים בליגה נמוכים מדי בהשוואה לתפוקה שלהם על המגרש. כוכב מיאמי היט, שמרוויח העונה שכר של 17.5 מיליון דולר, טוען כי לדעתו הליגה צריכה לנהוג כמו בבייסבול - שם אין תקרת שכר, מה שמאפשר לכוכבים גדולים לקבל משכורת עתק, על פי הערך האמיתי שלהם. "מה שאני עושה על המגרש צריך לשקף את הערך שלי", אמר לברון לפני המשחק של קבוצתו בסוף השבוע מול אינדיאנה. "ובסופו של יום, אני לא חושב שמה שצריך לקבוע את השכר שלי זה ההסכם הקיבוצי. אם זה היה כמו בבייסבול, הייתי מקבל יותר, הרבה יותר".

לברון טוען כי למרות מעמדו בליגה, הוא מעולם לא זכה לקבל חוזה מקסימום בשתי הקבוצות בהן שיחק - קליבלנד קבאלירס ומיאמי היט, בגלל שנאלץ לוותר על כספים כדי לאפשר לקבוצה שלו לעמוד בתקנות של תקרת השכר. "מעולם לא קיבלתי חוזה מקסימום - וזה דבר שלא דובר עליו. אני לא מקבל את הקרדיט על העניין הזה. מבחינה כלכלית, אני מקריב עבור הקבוצה".

לברון מתכוון לכך שגם במסגרת ההגעה שלו למיאמי, הוא ויתר על כמה מיליוני דולרים כדי לאפשר לבנות את קבוצת הכוכבים עם דוויין ווייד וכריס בוש. ג'יימס, למרות מעמדו ב-NBA, מדורג העונה רק במקום ה-13 ברשימת מקבלי השכר בליגה, אחרי שחקנים כגילברט ארינס, אמרה סטודמאייר, ג'ו ג'ונסון, פאו גאסול, אלטון בראנד, והרבה אחרי קובי בראיינט שמוביל את הרשימה של 2012/13 עם שכר שנתי של 27.8 מיליון דולר.

הטענות של לברון נגד ההסכם הקיבוצי הן חלק ממסע נרחב לסילוקו של יו"ר ארגון השחקנים בילי האנטר. חלק גדול מהשחקנים טוענים שהאנטר רקח עבורם הסכם גרוע מול בעלי הקבוצות, שבסופו של דבר הביא לכך שחלקם של השחקנים בהכנסות ירד מ-57% בהסכם הקודם ל-50% בהסכם הנוכחי. הטענות הרשמיות של השחקנים נגד האנטר הן בעקבות פרסומים על שחיתות לכאורה של היו"ר, שבמסגרת תפקידו דאג להחתים את הארגון על הסכם מסחרי עם חברה לשירותים פיננסיים, Prim Capital, שבה מועסק בנו.

הטענות נגד האנטר לנפוטיזם, הביאו אותו בימים האחרונים להודיע על פיטוריהם של שלושה בני משפחה, שהועסקו במשרדים של ה-NBA. בנוסף, האשמות של השחקנים נגד האנטר כוללות גם פרסומים על כך שבזבז 100 אלף דולר עבור רכישת מתנות לחברי הארגון.

ב-16 בפברואר יצביעו 30 נציגי ארגון השחקנים (נציג מכל קבוצה) אם לפטר את האנטר, שמשמש בתפקיד יו"ר הארגון מאז 1996.