המשבר מתרחב: סטגנציה בפרסום במגזר הדתי-חרדי

משרד בולטון פוטנציאל הוא הבולט במגזר, ושטראוס היא המפרסמת הגדולה

באיחור מסוים מגיע המשבר הכלכלי שמאפיין את ענף הפרסום גם למשרדי הפרסום במגזר הדתי-חרדי, ולראשונה מזה מספר שנים נמצאים היקפי הפרסום למגזר זה בסטגנציה.

אם לוקחים בחשבון שרק לפני שנה, כשענף הפרסום למגזר הכללי היה כבר עמוק בתוך המשבר, נרשמה בפרסום למגזר החרדי עלייה של 11%, אזי מדובר בנתון משמעותי.

הנתונים מלמדים כי קיים עדיין מרחק רב בין החלק היחסי של אוכלוסיה זאת - העומד על כ-20%-25% מכלל האוכלוסייה בישראל - לבין הנתח שמוקצה לה בתקציבי השיווק והפרסום - 5%-6% מהפרסום הכולל. מהנתונים עולה כי מפרסמים ארציים רבים מתחום הרכב, הביטוח, הפיננסים, התקשורת וכדומה אינם פונים כלל לפרסם במגזר.

לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "השנה מתחדדת התופעה שבמסגרתה הציבור הלאומי-דתי, הנמצא בין הקצה החרדי לקצה הליברלי, חוזר למדורת השבט שלו. ציבור זה מאפיין את עצמו בהדרגה באמצעי המדיה: 'מקור ראשון', 'בשבע', 'גלי ישראל' ועלוני בית-כנסת".

המפרסמת הגדולה במגזר היא שטראוס עם הוצאה ריאלית לפרסום של 4.4 מיליון שקל. אחריה תנובה ויוניליוור.

רשת "יש" השייכת לשופרסל היא רשת המזון הגדולה ביותר בפרסום במגזר. בניגוד ל"יש", הרשתות ברכל, אושר עד ושפע שוק מקצצות את תקציבי הפרסום.

גם השנה, בולטון פוטנציאל הוא משרד הפרסום הגדול במגזר, ואחריו במקום השני פרסום אפיקים. פרסום גל אורן BSD במקום השלישי. רק במקום השישי רואים שיש לראשונה משרד עם זרועות גם בפרסום למגזר הכללי - מקאן-אריקסון, החולק את המיקום עם לפ"מ.

משרדי הפרסום המובילים במגזר הדתי
 משרדי הפרסום המובילים במגזר הדתי