השבוע בוול סטריט: דאו ג'ונס ב-14,000 נק' - הראלי יימשך?

אורי גרינפלד: "למרות שאנחנו מעריכים שהמגמה החיובית תימשך, הסבירות שזה יקרה בלי תקלות בדרך עדיין נמוכה" ■ זירת המאקרו: האשראי הצרכני והגרעון המסחרי ■ עונת הדוחות נמשכת - השבוע תדווח ענקית התרופות טבע

שבוע המסחר בוול סטריט ייפתח מחר (ב') על רקע ראלי במניות שהביא את מדד הדאו ג'ונס אל מעבר לרף הפסיכולוגי של 14,000 נקודות, לראשונה מאז 2007. השאלה שתלווה את שבוע המסחר הקרוב - האם המדדים ימשיכו לטפס לעבר שיאי כל הזמנים, או שנראה גל של מימושים?

ביום שישי ננעלו מדדי המניות בוול סטריט בעליות לאור נתוני התעסוקה בארה"ב ומדד הדאו ג'ונס חצה את הרף הפסיכולוגי של 14,000 נקודות לראשונה מאז ה-12 באוקטובר 2007, כאמור. ב-9 באוקטובר הגיע המדד לשיא היסטורי של 14,164.53 נקודות ומאז, כזכור, החלה המפולת הגדולה בעקבות משבר האשראי.

"לרוע המזל, אנחנו גם יודעים שלכל שבת יש מוצאי שבת ולכל ינואר יש גם אפריל-מאי", אומר אורי גרינפלד מפסגות. "למרות שאנחנו מעריכים שהמגמה החיובית תימשך, הסבירות שזה יקרה בלי תקלות בדרך עדיין נמוכה. לכן, על אף שהאפיק המנייתי נראה מעניין יותר כיום מכפי שהוא נראה לפני שנה, לא נכון יהיה להיכנס לפינה ולנהל את תיק ההשקעות ללא התחשבות בתנודתיות שבדרך".

מה מלמדים אותנו נתוני המאקרו של התקופה האחרונה? למרות הראלי בשווקים ונתוני המאקרו ה(יחסית) מעודדים בארה"ב, היקפם של נתוני מאקרו המפתיעים לרעה החל להיות גבוה יותר בתקופה האחרונה - כך עולה מ"ממד ההפתעה" של סיטיגרופ, אשר מתעתד להצביע על הכיוון העתידי של השוק, בראי המאקרו. (לסיפור המלא)

מאקרו השבוע

ביום שישי פורסמו, כאמור נתוני התעסוקה לחודש ינואר, שהיו מעורבים. דוח התעסוקה הצביע על נתוני תעסוקה מתחת לצפי - כ-157 אלף משרות בלבד בחודש ינואר, אולם נתוני חודש דצמבר (196 אלף משרות) ונובמבר (247 אלף משרות) עודכנו כלפי מעלה בחדות. מה אומרים אנליסטים על הנתונים?

מחר יפורסם נתון ההזמנות ממפעלים, שצפוי להצביע על גידול של 2.3% בדצמבר.

ביום שלישי יפורסם מדד מנהלי הרכש להוציא מגזר הייצור לחודש ינואר שצפוי לעמוד על 55.2 נקודות.

ביום חמישי יפורסם נתון האשראי הצרכני, שצפוי לעמוד על 13.2 מיליארד דולר בדצמבר.

ביום שישי יפורסם הגרעון המסחרי שצפוי לעמוד על 45.8 מיליארד דולר. כמו כן יתפרסם נתון המלאים הסיטונאיים, שצפוי להצביע על גידול של 0.4%.

מניות במוקד

73% מבין 254 החברות שפרסמו עד כה את הדוחות הכספיים שלהן עקפו את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח, כאשר 65% מהחברות שפרסמו את הדוחות עקפו את תחזית ההכנסות. השבוע ידווחו, בין היתר, וולט דיסני , זינגה , וטבע .

דל תרכז עניין על רקע דיווח כי עסקת הענק להפיכתה לחברה פרטית תצא לפועל ביום שני.

בסקטור הנפט, מניות שברון ואקסון מובייל תרכזנה עניין לאחר פרסום דוחותיהן, שהיו טובים מהתחזיות המוקדמות.

גם חברת התרופות פריגו פרסמה דוחות טובים מהצפוי והודיעה על רכישת חברה למוצרים וטריניריים ב-160 מיליון דולר.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]