קונספירציה חדשה: ברית סודית בין ישראל לאחים המוסלמים

הליגה נגד השמצה חושפת קמפיין "אבסורדי" של גורמים ערביים להכתים את "האחים" בקשרים עם יהודים ■ "חלק מפרוייקט 'ארץ ישראל הגדולה'"

קונספירציה חדשה מתחילה להזדחל לתודעה הערבית ולמרות האבסורדיות המובנית שבה היא מצליחה לקנות מאמינים: ישראל והאחים המוסלמים כרתו ברית חשאית לשיתוף פעולה. הליגה נגד השמצה, מוסד יהודי ותיק שנאבק בתופעות אנטישמיות, חשף בסוף השבוע את תיאוריית הקונספירציה החדשה.

"נראה שאין טענה נגד יהודים ונגד ישראל שתיראה אבסורדית עד כדי כך שלא יהיה אפשר להשתמש בה להשחרת פניהם של אחרים", אמר אייב פוקסמן, מנהל הליגה. "הטענה הזו, מוזרה ומגוחכת ככל שתהיה, שרוקמת תיאוריית קונספירציה שלפיה האחים המוסלמים אינם אלא הפקה יהודית שנועדה להרוס את מצרים, הטענה הזו נעשית פופולרית יותר ויותר".

בסוף השבוע, הראה שידור טלוויזיה מפורט-סעיד מפגינים שקראו: "ח'ייבר, ח'ייבר, הו, יהודים, האחים (המוסלמיים) הם היהודים". הקריאה נועדה לעורר אסוסיאציה של הקרב בח'ייבר, בחצי האי ערב , בין כוחות הנאמנים לנביא מוחמד לבין שבטים יהודיים ב-628 לספירה, שבו נטבחו גברים יהודיים רבים. הקריאה מרמזת שזה צריך להיות גם גורל האחים המוסלמים בימינו.

ודוגמה אחרת לקמפיין שקושר אין האחים המוסלמים ליהודים: מפקד משטרת דובאי, דאהי חאלפן, מנהל קמפיין טוויטר נגד האחים ובאחד מהציוצים האחרונים שלו הוא מעלה טענות על קשרים זדוניים בינם לבין ישראל והיהודים.

חאלפן חבר במועצה הממשלתית של דובאי ויותר מ-300 אלף אנשים עוקבים אחר ציוצי הטוויטר שלו. ציוציו מתמקדים בביקורת על האחים המוסלמים. באחד מציוציו הוא כלל קישורית לסרטון וידיאו ביו-טיוב ששמו "הברית בין האחים המוסלמים ליהודים והפרוייקט להקמת 'ישראל הגדולה'". הסרטון מאשים את היהודים בניצול האחים כדי לממש את שאיפתם לשלוט על המוסלמים ולהקים את 'ישראל הגדולה'.

האירוניה בפרשה נובעת כמובן מההתנגדות ההיסטורית של האחים למדינת ישראל ומההתבטאויות הארסיות של נשיא מצרים, מוחמד מורסי, שהיה אחד ממנהיגי האחים, נגד ישראל והיהודים.

כך, למשל, בפגישה עם משלחת סנטורים מארה"ב, בראשות ג'ון מקיין, שביקרה בקהיר בינואר, טען מורסי, כי אמצעי התקשורת בארה"ב נמצאים בשליטת היהודים, וזו הסיבה לכך שבמדיה האמריקנית מתפרסמות ידיעות על התבטאויות אנטישמיות כביכול שלו בעבר, לרבות הכרזה שהיהודים הם "צאצאי חזירים וקופים".

בעצרת בעיירת הולדתו בדלתת הנילוס ב-2010, כשנה לאחר מבצע "עופרת יצוקה" אמר מורסי, שהיה אז ראש הזרוע הפוליטית של האחים המוסלמים: "אחים, לעולם אסור לנו לשכוח לגדל את ילדינו ואת נכדינו על המשטמה ליהודים, לציונים... צריך להזין את ילדי מצרים בשנאה; השנאה חייבת להימשך... היא חייבת להימשך למען האל וכביטוי לעבודת האל".

הוא תיאר את הציונים כ"מוצצי הדם האלה שתקפו את הפלסטינים, מחרחרי המלחמה האלה, צאצאיהם של קופים וחזירים".

"את אדמת פלסטין לא יהיה אפשר לשחרר אלא במאבק", אמר עוד מורסי בעצרת. מי האויב שלנו? הציונים. מי כובש את אדמותינו? הציונים. מי שונא אותנו? הציונים. מי מכלה את אדמותינו? הציונים".