דש: "הבורסה הישראלית - הזדמנות קנייה לעומת חו"ל"

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של דש בית השקעות: "אמנם מדובר בשווקים שונים ובשחקנים שונים, אך תפיסת הסיכון של ישראל עדיין אמורה להיות קונסיסטנטית בין האפיקים השונים"

"אמנם מדובר בשווקים שונים ובשחקנים שונים, אך תפיסת הסיכון של ישראל עדיין אמורה להיות קונסיסטנטית בין האפיקים השונים. אם הערכת הסיכון של שוק האג"ח, המט"ח וה-CDS הוגנת, אז שוק המניות הישראלי מהווה הזדמנות קנייה לעומת השווקים בחו"ל", כך מעריך היום (ב') אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של דש בית השקעות.

לדברי, "השווקים בישראל לא הספיקו להתאושש מהבחירות לכנסת, וכבר נחת עליהם שבוע גדוש באירועים, מהתפטרות הנגיד ועד להתרחשויות בסביבתנו הגועשת במצרים ובסוריה".

אולם, בדש מציינים כי באופן מפתיע, "בסיכום השבועי העלייה בפרמיית הסיכון של ישראל לא הייתה שונה מהממוצע של המדינות האחרות, כאשר השקל היה בין המטבעות החזקים ביותר בעולם. נראה שרק שוק המניות הישראלי הושפע מן האירועים השליליים, כאשר הפיגור של מדדי המניות בישראל לעומת השווקים האחרים התרחב עוד יותר".

"לעומת זאת, למרות סוריה ופישר, עליית תשואות האג"ח הממשלתיות בישראל לא הייתה חריגה כלל בהשוואה לשווקים מתעוררים אחרים, והאג"ח השקלית ל-10 שנים השיגה ביצועים עודפים לעומת האג"ח בארה"ב ובגרמניה", סיכם.