חברת האשראי כאל משיקה מועדון לקוחות לבתי עסק

בין ההטבות במועדון: הקמת אתר, קורסים בניהול ושטחי פרסום במקומונים ■ מדובר בשינוי אסטרטגי עבור כאל מאסטרטגיה של נתח שוק לרווחיות

עד היום הציעו חברות כרטיסי האשראי חברות במועדון ללקוחות הפרטיים המשתמשים בכרטיסי האשראי עם הטבות שונות. כעת חברת כרטיסי האשראי כאל משיקה גם מועדון לקוחות לבתי העסק המשתמשים בשירותי הסליקה של החברה.

מהלך זה מהווה שינוי באסטרטגיה של החברה. כאל התכוונה להגדיל משמעותית את נתח השוק שלה בעקבות פתיחת שוק הסליקה לתחרות (באמצעות חוק ישראכרט). אלא שמטרת מהלך זה היא בעיקרה שימור מערך הלקוחות והגדלת ההכנסות מהם.

בשבוע הבא תשיק כאל, שבשליטת בנק דיסקונט, תוכנית הטבות הנקראת רווח CAL. תוכנית זו מיועדת לבתי עסק קטנים ובינוניים עם מחזור סליקה חודשי שבין 100 אלף שקל ל-1.5 מיליון שקל. במסגרת המועדון, בתי העסק יצברו מעין נקודות שייקראו cal קלים, אותם יוכלו להמיר להטבות.

ההטבות אינן דומות להטבות שמקבלים הלקוחות הפרטיים, אלא מדובר בהטבות בתחום הניהול העסקי והשיווק. בין ההטבות בתחום השיווק: הקמת אתר אינטרנט ודף פייסבוק לבית העסק ועיצוב והפקת חומרים שיווקיים. כמו כן, כאל רכשה שטחי פרסום במקומונים, שאותם יוכלו לקבל בתי העסק.

בתחום הניהול מציעה כאל קורסים וסדנאות שונות, וכן היא מציעה שירותים פיננסים לבתי העסק, כגון דוח תזרים מזומנים ודוח בקרת עמלות סליקה.

ההטבות השונות ניתנות למימוש כאמור בהתאם לכמות ה-cal קלים, כאשר מראש מעניקה החברה לבתי העסק סכום מסוים, כך שלמעשה כבר מההתחלה יוכלו בתי העסק לממש חלק מההטבות, ללא תלות בהיקף הסליקה.

מהלך של שינוי אסטרטגי

בחברת כאל התחלף לאחרונה המנכ"ל, ישראל דוד עזב את תפקידו לפני כשבועיים, ובמקומו נכנס דורון ספיר. אלא שהשקת תוכנית ההטבות היא מהלך שנבנה עוד טרם כניסת ספיר לתפקיד. בכאל עבדו על המהלך במשך שנה, ועלותו מוערכת ב-3-5 מיליון שקל.

"מכיוון ששירות הסליקה הוא למעשה שירות גנרי שאנחנו והמתחרים שלנו מציעים, חשבנו איך נבדל את עצמנו", אמר ל"גלובס" יאיר קפלן, ראש אגף עסקים ואשראי, שהוביל את הפרויקט. "אנו מקווים שהצלחת התוכנית תסייע לנו מבחינת מוניטין ובידול מהמתחרים בסגמנט הזה", הוסיף.

עוד הסביר קפלן כי המהלך נעשה על רקע חוק ישראכרט, שנכנס לתוקפו בשנה שעברה, ובמסגרתו נפתח שוק הסליקה לתחרות, שכן ישראכרט, השחקן הגדול בשוק, חויבה לאפשר למתחריה לסלוק אותה. דוד, שהיה אז מנכ"ל כאל והוביל את המהלך לקידום החוק, ציפה כי כניסת חוק ישראכרט לתוקף תביא לגידול משמעותי בנתח השוק של החברה, מה שבינתיים לא קרה, שכן ישראכרט לא עשתה חיים קלים למתחריה, ולא אפשרה להם לקחת לה לקוחות כל-כך מהר.

על כן, כאמור, נראה כי בכאל משנים אסטרטגיה. מטרת תוכנית ההטבות היא בעיקר לשמר לקוחות קיימים. "אנו רוצים להקטין שיעור נטישה ולשפר את נתוני ההכנסה ללקוח. אנחנו פחות מסתכלים על נתח שוק ויותר על רווחיות", אמר קפלן.

- מה אתה מקווה להשיג באמצעות התוכנית?

"אנחנו רוצים להעמיק את הקשר עם הלקוח, וליהנות מפעילות מולו לא רק בסליקה, אלא גם משירותים נוספים שיש לנו. מעבר לכך, ההנחה היא שההטבות שלנו יסייעו לעסק שלו להצליח, וככל שהוא יצליח - כך מחזורי הסליקה שלו יגדלו, וגם אנחנו נרוויח מכך".