בעלי זכויות במגרש בת"א יאבקו ביזמים על הקמת מגדל

מגדל מגורים נוסף צפוי לקום בצפון תל אביב

מגדל מגורים נוסף צפוי לקום בצפון תל אביב: לפני כשבועיים הורה בית משפט השלום בהרצליה על פירוק שיתוף זכויות במגרש בן 3.5 דונם, המיועד להקמת מגדל מגורים בן 25 קומות ו-84 דירות בצפון תל אביב, הידוע כ"חוות גורדון" וממוקם בפינת הרחובות שדרות רוקח ושדרות לוי אשכול, סמוך לסמינר הקיבוצים. בזכויות ל-48 מהדירות, המהוות כ-60% מבעלי הזכויות במגרש, מחזיקים בעלים פרטיים המיוצגים על ידי עו"ד מרים דונין, כאשר ביתרת הקרקע מחזיקים המדינה, עיריית תל אביב ומיעוט של בעלים פרטיים נוספים.

בהחלטה נקבע, כי המכירה תתבצע בדרך של מכרז חיצוני באמצעות כונס הנכסים שמונה מטעם בית המשפט על פירוק השיתוף, עו"ד יורם וסרצוג. עוד נקבע, כי לבעלים ניתנת "זכות סירוב" להשוות את המחיר להצעה הגבוהה ביותר. לדברי עו"ד דונין, המייצגת את הבעלים הפרטיים, בכוונתם לממש את זכות הסירוב שניתנה להם ולהגיש הצעה לרכישת יתרת הזכויות במגרש על מנת להחזיק ב-100% מהזכויות בו. "אנחנו ערוכים להשתמש בזכות הסירוב בכל הכוח ולרכוש את יתר הזכויות במגרש", מסרה דונין. המועד האחרון להגשת הצעות הוא 19 בפברואר, ועל פי המסתמן, בעלי הקרקע הם שירכשו את יתרת הזכויות במגרש.

החלטת בית המשפט מלפני שבועיים הביאה לסיומו של הליך פירוק שיתוף ממושך מזה שלוש שנים. במסגרת פסק הדין מתחה השופטת לימור רייך ביקורת על מינהל מקרקעי ישראל ועיריית תל אביב, בעלי הזכויות הנוספות בקרקע, על כך שחוסר המעש שלהם בכל הנוגע למכירת הזכויות או קידום התהליכים במגרש מונע את הקמת הבניין ומימוש הזכויות על ידי יתר השותפים בו.