לאומי: הבורסה עשויה לזנק, מעדיפים מניות השורה השניה

כלכלני בנק לאומי: "להערכתנו, בטווח הקרוב מגמת המסחר תושפע מהנעשה מעבר לים, כאשר לא מן הנמנע כי השוק יציג ביצועי יתר, זאת בשל החולשה שנרשמה בו מתחילת השנה"

"להערכתנו, בטווח הקרוב מגמת המסחר תושפע מהנעשה מעבר לים, כאשר לא מן הנמנע כי השוק יציג ביצועי יתר, זאת בשל החולשה שנרשמה בו מתחילת השנה. על המגמה עלולים להעיב עלייה בסיכון הגיאופוליטי כמו גם הסיכוי לקיצוצים משמעותיים בתקציב הממשלה, העלולים לפגוע בתוצאות חלק מהחברות, באם יחולו". כך מציינים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון.

בהתחשב ברמות המחירים אליהן טיפסו חלק ניכר ממניות המעו"ף, בעת הנוכחית מעדיפים בלאומי השקעה במניות השורה השנייה על פני מניות השורה הראשונה.

בנוגע לשוק האג"ח הממשלתי מציינים בלאומי כי "לאור רמת התשואות הנמוכה בחלקו הקצר של העקום ורמת הסיכון במח"מ הארוך אנו ממליצים על החזקת חלקו הממשלתי של התיק במח"מ בינוני. למרות היות ציפיות האינפלציה הנוכחיות משוק ההון ברמה גבוהה במעט מהערכות החזאים אנו נותרים בהמלצתנו לתמהיל מאוזן בין האפיק הצמוד לזה השקלי. זאת, לאור רמת אי-הוודאות בנוגע להתפתחות קצב האינפלציה בטווח הבינוני".

לאור רמת התשואות הנמוכה באפיק הקונצרני, סבורים בלאומי כי יש להקפיד על בחירת אגרות חוב בהן התשואה הצפויה הולמת את הסיכון. זאת, תוך התמקדות בחברות תזרימיות ובאג"ח בעלות מח"מ קצר (עד 3 שנים).

בנוגע לשוק המט"ח מציינים כלכלני לאומי כי הלך הרוח החיובי בעולם צפוי לתמוך בשקל בטווח הקרוב. גם בהמשך, צפוי שערו של השקל להיתמך בתנועות הון נכנסות ובהשפעת תחילת הפקת הגז בישראל. עם זאת, "עלייה אפשרית בסיכון הגיאופוליטי עשוייה להביא להיחלשות זמנית במטבע המקומי".