ח"כים: "פורסם שאסיר אוסטרלי התאבד בכלא בישראל"

ח"כ אחמד טיבי לשר המשפטים נאמן: "האם אתה מאשר את העובדה שאזרח אוסטרלי התאבד בתוך הכלא תחת זהות בדויה?" ■ יו"ר מרצ, זהבה גלאון: "האם בשל מה שנקרא צרכים ביטחוניים אפשר לאשר בארץ מעצרים חשאיים?"

מספר חברי כנסת העלו היום (ג') במליאת הכנסת שאילתות לשר המשפטים יעקב נאמן. יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אמרה לנאמן: "אני רוצה לשמוע את עמדתך בקשר לעובדה שעיתונאים מתנדבים לצנזר מידע על-פי בקשת השלטונות. האם זה נראה לך תקין שמשרד ראש הממשלה מזמן את ועדת העורכים כדי למנוע פרסום של פרשה שעלולה להביך את מדינת ישראל? האם בשל מה שנקרא צרכים ביטחוניים או סוגיות ביטחוניות אפשר לאשר בארץ מעצרים חשאיים?

"היום אנחנו שומעים שבמדינה שמתיימרת להיות דמוקרטיה מתוקנת, גם עיתונאים משתפים פעולה עם השלטון, בלי הנחיית בג"ץ שאכן יש סכנה ודאית קרובה לפגיעה בביטחון המדינה. שעצירים עלומים מתאבדים, ואף אחד לא יודע על קיומם. איך זה מסתדר עם דמוקרטיה מתוקנת ועם שלטון חוק תקין?".

ח"כ אחמד טיבי מרע"מ-תע"ל אמר: "פורסם היום שאסיר בעל אזרחות אוסטרלית התאבד באחד מבתי הכלא בישראל תחת זהות אחרת. הוא נרשם תחת זהות אחרת שהיא לא זהותו המקורית. האם ידוע לך על המקרה, והאם אתה מאשר את העובדה שאזרח אוסטרלי התאבד בתוך הכלא תחת זהות בדויה, ובלי לפרסם את עובדת היותו אסיר ועצור בבית כלא בישראל?".

ח"כ דב חנין מחד"ש אמר: "האם יש בבתי הסוהר בישראל אנשים שדבר מאסרם נשמר בסוד? מהם מנגנוני הבקרה המשפטיים על מאסרים כזה ועל אי-פרסומם? מהם מנגנוני הבקרה הפרלמנטריים עליהם? איך תתאפשר ביקורת ציבורית על מאסרים כאלה?".

תשובתו של השר נאמן הייתה כי "כל נושא בתי הסוהר לא נמצא במסגרת סמכויות משרד המשפטים, ואני לא יודע. כדי להשיב על השאלות שלכם, הן חייבות להיות מופנות לשר לביטחון פנים שממונה על בתי הסוהר, אבל אין ספק שאם הטענות האלה נכונות, הדבר טעון בדיקה".