עוד ספורטאי מאתונה 2004 שייפרד מהמדליה

הוועד האולימפי, ששומר דגימות סמים 8 שנים לאחור, ממשיך עם בדיקות הסמים הרטרואקטיביות. הקורבן התורן: מרים משקולות רוסי

הוועד האולימפי הבינלאומי ממשיך במלחמת החורמה שלו נגד ספורטאים שהשתמשו בסמים, גם כאלו שעשו זאת בעבר הרחוק. הספורטאי הבא שייאלץ להיפרד מהמדליה האולימפית שבה זכה במשחקי אתונה 2004 הוא אולג פרפצ'נוב. מדובר במדליית ארד בה זכה במסגרת תחרויות הרמת המשקולות עד 77 ק"ג.

במאי האחרון הודיע הוועד האולימפי הבינלאומי כי הוא מתכוון להחריף את המאבק נגד ספורטאים שמשתמשים בסמים. לצורך העניין הוחלט לפתוח מחדש חלק גדול מדגימות הסמים של ספורטאים שהשתתפו במשחקי אתונה 2004 ובייג'ין 2008. בוועד האולימפי רצו לנצל את חלון ההזדמנויות האחרון כדי לתפוס רטרואקטיבית ספורטאים שהשתמשו בסמים, מאחר שדגימות שתן ודם מוחזקות בהקפאה במעבדות של הסמים של הוועד האולימפי בלוזאן עד שמונה שנים אחרי שנלקחו.

לעניין הזה אמור להיות כמובן אפקט הרתעתי: ספורטאים יידעו כי גם אם טכניקות לגילוי סמים לא יעלו בהווה על שימוש בחומרים אסורים, הרי ששכלול הטכנולוגיות במהלך השנים יאפשר לתפוס אותם שנים מאוחר יותר ולפסול אותם רטרואקטיבית.

במהלך משחקי בייג'ין 2008 כבר עודכנו הספורטאים כי גם אם יזכו במדליה, עליהם לקחת בחשבון כי דגימות הסמים יישארו בהקפאה וכעבור כמה שנים, עם שיפור הטכנולוגיה, ייתכן שיוחלט לבחון אותם שוב. ואכן, לא פחות מחמישה ספורטאים מבייג'ין נפסלו תקופה ארוכה אחרי סיום המשחקים.