מהומות בגדה המערבית: 150 פלסטינים נפצעו בכלא עופר

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מדווחת על עימותים קשים בין חיילי צה"ל למפגינים פלסטינים, שהתגודדו מול חומות כלא עופר הסמוך לירושלים, כדי להביע הזדהות עם אסירים ביטחוניים השובתים רעב ■ ח"כ טיבי: אם אסיר ימות האזור יבער

הפלסטינים מדווחים על לפחות 150 בני אדם שנפצעו כתוצאה מירי גז מדמיע וכדורי גומי של חיילי צה"ל, בעת שאלה ניסו להשתלט על מהומות שפרצו סמוך למתקן הכליאה עופר הסמוך לירושלים. שני חיילים נפצע קל כתוצאה מיידוי אבנים וטופלו במקום.

על-פי הדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", העימותים בין הצדדים פרצו לאחר שמספר רב של פלסטינים החל להתגודד סמוך למחסום ביתוניא במהלך תפילות השבת, כדי להביע הזדהות עם האסירים הביטחוניים הכלואים בו - השובתים רעב. המפגינים יידו אבנים אל עבר כוחות הביטחון, שעל-פי הדיווח, השיבו בירי גז מדמיע והשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות.

במקום נכח גם חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל), ששילהב את ההמונים וצוטט בסוכנות הידיעות כאומר כי "אם ימות אסיר אחד השובת רעב - הכיבוש יישא בתוצאות".

גורם צבאי מסר כי "כ-200 פלסטינים התפרעו סמוך לביתוניא ויידו אבנים לעבר כוחות הביטחון, שהשיבו באמצעים לפיזור הפגנות. כרגע ידוע על ארבעה פלסטינים שנפצעו במהומות כתוצאה מירי כדורי גומי".