אסטרטג: בחודש מארס יהיה משהו "מכוער" מאוד בשווקים

ג'ון טיילור, אסטרטג בחברת המט"ח FX Concepts, אומנם מאמין בשוק המניות בטווח הארוך, אך סבור כי בטווח הקצר יהיה גל מימושים בשווקים ■ טיילור סבור כי משבר החוב בגוש האירו יתרום לאווירה השלילית

אומנם בטווח הארוך הוא סבור כי שוק המניות יטפס לשיאים חדשים, אך ג'ון טיילור, אסטרטג בחברת המט"ח FX Concepts, אמר בסוף השבוע בראיון ל-CNBC, כי בטווח הקצר כל האינדיקטורים מעידים על כך שצפוי גל מימושים בטווח הקצר.

"הצוות שלנו סבור כי חודש מארס הולך להיות 'מכוער' מאוד ולמעשה הם סבורים כי השווקים כבר הגיעו לשיא העליות", טען טיילור והוסיף כי להערכתו בטווח הארוך לא קיים תרחיש שבו השוק יהיה דובי. "למעשה אני בעד שוק המניות לפחות את סוף השנה", הוא הצהיר וטען כי צוות האנליסטים בחברה סבור כי התזמון בשווקים כעת הוא "רע".

בנוסף, האסטרטג הנודע סבור כי המשבר בגוש האירו עלול לתרום לאווירה השלילית בשוק המניות, בעקבות חוסר הוודאות הגובסר באיטליה וספרד, שם תשואות על האג"ח טיפסו שוב לרמות יחסית גבוהות בסוף השבוע. עם זאת, באותה נשימה הוא סבור כי בטווח הארוך יותר המנהיגים בגוש האירו יצליחו להתגבר על המשבר ולמצוא פתרונות חדשים. "אחרי שהם ימצאו פתרונות, הכלכלה העולמית תתחזק ברבעון הרביעי של השנה והמשקיעים ישובו לשווקים".

כאשר נשאל מדוע הוא לא רוכש זהב כאמצעי גידור להשקעותיו, טיילור הסביר את האסטרטגיה שלו לגבי הזהב. "קנו זהב ב-31 למארס", הוא טען. "כאשר כולם נהיים קצת פסימיים, מחיר הזהב יורד. כאשר אנשים אופטימיים יותר, מחיר הזהב עולה, ואני סבור שחודש מארס יהיה חודש 'מדכא' מאוד".