טבע: "אנחנו מייצרים למדינה יותר מ-3 מיליארד ש' במסים"

טבע מגיבה על ההאשמות כי שילמה שיעורי מס נמוכים מאוד, 0.3% בלבד ב-2012: "שילמנו ומשלמים מיסים כחוק, גאים על התנהלותנו בתחום זה שהינה ללא דופי" ■ הרווחים הכלואים של טבע מוערכים בכ-40 מיליארד שקל

"טבע שילמה ומשלמת מיסים כחוק. מאז חקיקת החוק לעידוד השקעות הון, מיישמת טבע את מטרת החוק ואת רוחו. אנו גאים על התנהלותנו בתחום זה שהינה ללא דופי מאז ומתמיד". כך אומר ג'רמי לוין, נשיא ומנכ"ל טבע, בהתייחסו לביקורת שהוטחה בטבע בעקבות חוק הרווחים הכלואים והטבות המס שהיא נהנית מהן.

ממסמך של טבע שהוגש בשבוע שעבר לרשות לני"ע האמריקנית, עולה כי במקרה שטבע תחליט עד נובמבר 2013 לחלק דיבידנד מתוך סך רווחיה הכלואים, כ-40 מיליארד שקל - וזאת לפי חוק הרווחים הכלואים - היא תוכל ליהנות מהטבת מס ולשלם לרשות המסים בארץ תשלום חד-פעמי של 700 מיליון דולר, בערך 2.6 מיליארד שקל.

לוין ציין כי "לאורך השנים, נצברו בחברה רווחים לפני מס בהיקף של מיליארדי שקלים, אשר מסווגים בהיבט המס תחת החוק לעידוד השקעות הון. טבע סבורה, כי כחברה שבסיסה בישראל, רווחים אלה אינם 'כלואים' כלל ועיקר, שכן מרביתם כבר הושקעו בפיתוח, בנייה והרחבה של תשתית הפעילות של טבע בישראל. גם רווחים עתידיים ימשיכו להיות מושקעים כך.

"בסיסה של טבע הוא כאן בישראל. מאמצי טבע מסייעים למדינה בכל יום ויום ונמשיך לעשות זאת. אנו מאמינים בכל לבנו בחשיבות התמיכה בצמיחה, ובאזורי פיתוח ופריפריה בישראל (למשל, במיקום מפעלים אסטרטגיים של טבע ברמת חובב ובירושלים, נוסף על מפעלים בקרית שמונה, באשדוד ובכפר סבא, ועובדים ומפעלים באתרים בחמש ערים נוספות ברחבי המדינה). ההטבות שמעניק החוק לעידוד השקעות הון סייעו ולטבע להבטיח שאתרי הייצור של טבע בישראל משודרגים בעקביות כדי לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר בעולם, כך שנוכל להתחרות באפקטיביות ביתר שווקי העולם".

"הדיון הציבורי בנושא לא יהיה שלם ללא מספר עובדות בנושא", נאמר בהודעת החברה היום (א'). לטענתה, פעילות טבע בישראל מייצרת למדינה הכנסות שנתיות ממס בגובה של למעלה מ-3 מיליארד שקלים - במישרין ובעקיפין, מתוכן מס על דיווידנד בהיקף מוערך של כ-750 מיליון שקלים ב-2012, מס של עובדים בהיקף 300 מיליון שקל בשנה, 2 מיליארד שקלים מעובדי הספקים והקבלנים.

עוד מסרה טבע כי היקף היצוא שלה בשנים האחרונות מישראל למדינות בעולם עומד על למעלה מ-18 מיליארד שקלים, וכי היא השקיעה בישראל בשנים האחרונות למעלה מ-1 מיליארד שקלים בממוצע בשנה בהקמת מפעלים ואתרי מחקר ופיתוח, וכ-2 מיליארד שקלים בממוצע לשנה במחקר ופיתוח ובקידום חדשנות טכנולוגית.