גאדג'טים: פדפון 2 של אסוס - סמארטפון טוב שהופך לטאבלט

ה-Padfone 2 הוא מוצר היברידי, שלא מתפשר ביכולות של שני החלקים שלו ■ אנחנו חושבים שאסוס צריכה להתחיל לקבל מקום של כבוד בתחרות מול שאר היצרניות בשוק המקומי

מחשבים היברידיים שהופכים מטאבלט ללפטופ אינם חדשים בענף, וגם סמארטפונים שהופכים למחשב נייד הגיעו לשוק ולא זכו להצלחה (ע"ע מוטורולה אטריקס והלפ דוק). בשנה שעברה הציגה אסוס את ה-Padfone: סמארטפון וטאבלט במכשיר אחד. הדגם הקודם לא זכה להצלחה וגם לא נמכר בישראל, אבל ממשיכו, ה-Padfone 2, כבר הגיע בעולם למכירות של מיליון יחידות - נתון מרשים מאוד למוצר נישה שנמכר בשלב זה במספר שווקים מצומצם.

היברידיות: ייחודו של הפדפון 2 הוא אביזר הטאבלט, ההופך במהירות את הסמארפון - המגיע עם מסך בגודל 4.7 אינץ' - למכשיר עם מסך בגודל 10.1 אינץ'. איך זה עובד? פשוט מחליקים בגב הטאבלט את הסמארטפון והתצוגה משתנה בהתאם, כאשר כל האפליקציות מהטלפון יופיעו על המסך הגדול. הטאבלט לא כולל אף פריט חומרה מלבד מסך ורמקול חזק באיכות סבירה. הטאבלט משתמש בכל היכולות של הסמארטפון, החל מהתקשורת הסלולרית ועד הבלוטות' והמצלמה. מדובר בשיטה מאוד נוחה לגלוש בטאבלט עם חבילת גלישה בודדת, מבלי להפוך את הסמארטפון לנתב.

מסכים: מסך הסמארטפון מגיע עם זכוכית מוגנת מפני שריטות של חברת קורנינג מסוג גורילה גלאס 1. הרזולוציה שלו עומדת על 720 על 1280 פיקסל. האיכות מוצלחת מאוד, הצבעים חיים והמסך מגיע עם תאורה אחורית שמאפשרת לעבוד איתו בקלות באור שמש ישיר. כאשר מחברים את הסמארטפון לטאבלט, איכות התמונה קצת יורדת, דבר שמורגש מיד כאשר מסתכלים על שני המסכים בהפרש זמן קצר.

מצלמה: אסוס לא חסכה באיכות מצלמה של הפדפון 2, וציידה אותה בחיישן 13 מגה פיקסל. האיכות טובה, אולם היא עדיין דורשת קצת שיפור ברמה של החדות במקומות מסוימים בתמונה.

משקל: המשקל של הטלפון קל יחסית - 135 וגרם, כאשר ביחד עם הטאבלט המשקל מגיע ל-649 גרם, שזה אפילו יותר קל מהאייפד דור 4.

חומרה וסוללה: הפדפון 2 נמכר בארץ בגרסאות הכוללות נפח זיכרון של 32 או 64 ג'יגה, כאשר המכשיר לא כולל אופציה להרחבה באמצעות כרטיס. המעבד הוא מרובע ליבות במהירות 1.5 ג'יגה שעובד בצורה מוצלחת על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל בגרסת ג'לי בין (4.1.1).

הוא כולל גם תקשורת אלחוטית לטווח קצר מסוג NFC לחיבור לאביזרים שונים בצורה מהירה. הסוללה מגיע בהספק של 2140 מילי אמפר והיא תחזיק ללא בעיה עד שעות הלילה המאוחרות. חשוב לציין שגם הטאבלט כולל סוללה פנימית שמגדילה את זמן העבודה של הטלפון.

אפליקציות: אחת הבעיות עם טאבלטי אנדרואיד הוא מבחר אפליקציות מצומצם מאוד לפלטפורמה הזו. דבר שמקשה מאוד על טאבלטים עם מערכת ההפעלה של גוגל בתחרות מול האייפד. מלבד זה, כאשר מחברים את הסמארטפון לתוך הטאבלט הוא סוגר חלק מהאפליקציות בהם משתמשים באותו רגע. דבר שלפעמים פוגע בחוויה החלקה.

בשורה התחתונה: הפדפון 2 הוא סמארטפון מוצלח מאוד, שמשלב גם טאבלט באותה עסקת חבילה. במקרה הזה מדובר במוצר היברידי, שלא מתפשר ביכולות של שני החלקים שלו. אנחנו חושבים שאסוס צריכה להתחיל לקבל מקום של כבוד בתחרות מול שאר היצרניות בשוק המקומי.

מחיר: המחיר גבוה, ביחס למתחרים כמו גלקסי אס 3, אייפון 5 או נקסוס 4: עלות הסמארטפון בנפח 32 ג'יגה עומדת על 3,100 שקל, כאשר ערכה הכוללת גם את הטאבלט מגיעה ל-4,400 שקל.

ציון: 9.