תחרות ל-Waze: אפליקציית הניווט של טלמפ - בחינם

טלמפ הישראלית משנה את המודל העסקי שלה - כנראה שהלקוחות יפסיקו לרכוש את האפליקציה דרך סלקום, פרטנר ופלאפון ויעדיפו להוריד אותה בחינם ■ מה החידושים?

חברת טלמפ הישראלית הודיעה היום (ב') כי היא משנה את המודל העסקי שלה והיא תציע את אפליקציית הניווט שלה בחינם. טלמפ פעילה במדינות רבות בעולם, כאשר המודל הנוכחי שלה מציע את אפליקציית הניווט כשירות בתשלום דרך המפעילות הסלולריות.

טלמפ לא מוכרת ללקוחות בשמה אלא תחת המותגים שמפעילות הסלולר משווקות אותה. למשל, סלקום נוויגייטור. השירות ניתן ללא תוספת תשלום במסגרת חבילת הגלישה מהמפעילה או בתשלום של 10 עד 25 שקל.

מחר (ג') אפליקציית הניווט M8 של טלמפ תנחת בחנויות של אפל וגוגל והמשתמשים בישראל יוכלו לקבל אלטרנטיבה חינמית אמיתית ל-Waze. "החלטנו שהעולם השתנה", אומר אורי קושניר, מנהל פעילות טלמפ בישראל ל"גלובס". "העולם החדש דורש כמות גדולה של לקוחות ואת זה לא הצלחנו לייצר במודל הקודם".

טלמפ כבר השיקה את M8 בחודש ספטמבר באנגליה, גרמניה, ספרד ודרום אפריקה. "לווייז, גוגל ואפל יש פתרון גלובלי. המשתמש באנגליה מקבל אותה חוויה גם שהוא נוסע למדינה אחרת. אנחנו רואים את העולם בצורה שונה ואנחנו תופרים את הפתרון למשתמש המקומי בכל מדינה".

M8 תציע יכולות משופרות לעומת הגרסאות הקודמות שלה, היא תציע אופציה להזמין מקום במסעדה דרך אתר זאפ Rest, הטבות מבוססות מיקום דרך אתר OnMyWay ושכירת חניות בבניינים פרטיים דרך איזי פארק פרייבט. בהמשך ניתן יהיה לשלם בחניות כחול-לבן, בחניונים ובתחנות שטיפת רכב דרך פאנגו.

החברה שוקלת פיתוח גרסאות גם לווינדוס פון 8 ובלקברי 10. טלמפ תמשיך להציע את האפליקציה שלה דרך המפעילות הסלולריות, כאשר היא תכלול תוכן ייחודי לחברה עצמה, כמו מידע על מרכזי שירות. כנראה שהלקוחות יפסיקו לרכוש את האפליקציה דרך סלקום, פרטנר ופלאפון ויעדיפו להוריד אותה בחינם.

מודל ההכנסות של טלמפ בנוי עכשיו בחלקו, על תשלומים של לקוחות ישירות לחברה עצמה. במקום לשלם על האפליקציה, לקוחות ירכשו תוכן משלים, כמו קבצי סאונד מצחיקים שיחליפו את ההנחיות הקוליות. טלמפ גם תרוויח מההסכמים שלה עם ספקי התוכן והמפעילות הסלולריות.

טלמפ נרכשה על-ידי אינטל בספטמבר 2011 ב-120 מיליון דולר. החיבור בין שתי החברות היה תמוה בתחילה, אבל קושניר מסביר שלפחות מבחינת אינטל הוא מאוד הגיוני. "אינטל הבינו שהערך האמיתי למשתמש נמצא בעולם האפליקציות והם נכנסים חזק לתחום זה עם רכישות קודמות של ווינד ריבר ומקאפי. אנחנו מאפשרים שימושים במיקומים ומפות, לכל המפתחים המשתמשים בפלטפורמה שלהם".