כבר לא ירוקים

רבים מבני המהפכה הירוקה עדיין פעילים, למרות שכבר מזמן אינם "ירוקים"

"החלוצים הירוקים", ג' 20:15, "יס דוקו"

הנה סרט שעוסק באיכות הסביבה, אבל לא בנושאים סביבתיים (אלא בעקיפין), אלא באנשים שפועלים למענם. היום זה נשמע כבר כמעט אלמנטרי: בפרלמנטים רבים יושבים נציגים של מפלגות ירוקות, בפעולות למען הגנת הסביבה משתתפים עשרות, ולעיתים גם מאות אלפי מפגינים ואפילו פוליטיקאים שמרנים כבר כוללים במצעם נושאים שקשורים לאיכות הסביבה, או בשמה החדש: "קיימות". אלא שלפני 40 שנים ומעלה, כל מה שהיום הוא כמעט ברור מאליו, היה עדיין חדשני, שלא לומר "תימהוני". הסרט הזה, שמסקר את פועלם של חלוצי הארגונים הירוקים, מזכיר לצופים עד כמה הנושא היה רחוק מסדר היום הציבורי עד לפני זמן לא רב. מעניין לראות שלא כמקובל אצל מהפכנים, המהפכה הירוקה (אולי בשל היותה תהליכית ולא מתפרצת), לא אכלה את בניה. חלק גדול מביניהם עדיין חי ופעיל, הגם שהוא כבר מזמן לא "ירוק".

תכף נשוב

הערה על לוח המשדרים של ערוץ 10 הערב (ג')

יש לערוץ 10 את כל הנסיבות המקלות שבעולם: במשך זמן רב מדי הייתה מונחת חרב הסגירה על צווארו. רק לפני כחודשיים, עוד הוציאו שם מכתבי פיטורים לעובדי הערוץ, המנכ"ל החדש רפי גינת נמצא בלשכתו ימים ספורים בלבד - הכול נכון, ידוע ומוכר. ובכל זאת, אפילו כשמביאים בחשבון שבתקופת "ההמתנה" לא קודמו הפקות חדשות, אי אפשר להיות ערוץ טלוויזיה בישראל שכל הפריים-טיים שלו מבוסס על שידורים חוזרים. אחרי מהדורת החדשות אתם מוזמנים לפרק בשידור חוזר עם "החברים של נאור" - יופי של סדרה, באמת, אבל הלו, שידור חוזר ב-21:00? אחר-כך ממתין שידור חוזר של "תיק סגור" (אם סיטקום בשידור חוזר הוא עוד נסבל, סדרת מתח שבה הסוף ידוע מראש היא כבר סוג של התעללות בצופים), וערב השידורים ייחתם עם המהדורה המאוחרת של גיא פינס, שידור חוזר של המהדורה משעה 19:15 באותו הערב. אז נסיבות מקלות, כבר אמרנו, יש ובשפע, אבל ערוץ ברודקאסט מסחרי שמעביר ערב שלם עם שידורים חוזרים? זה כבר מופרך.

אוסקר לברוס ויליס

"שקיעה", ג' 22:00, MGM

הנה סרט שמעניין לראות, לא מפני שהוא סרט טוב כל-כך, אלא בגלל חלק מהנפשות הפועלות והעלילה הלא שגרתית. בתוך מבול סרטי האוסקר שניחת על ראשינו לקראת הטקס עצמו (יום א' הקרוב), הנה "סרט אוסקר" שונה לגמרי: ברוס ויליס, רגע לפני הפריצה שלו ב"מת לחיות" הוא קאובוי קשוח שחובר לאיש משטרה ותיק (ג'יימס גארנר), כדי לחקור רצח שמתרחש סביב טקס האוסקר הראשון של 1929. עוד נקודה מעניינת בסרט היא הבמאי, בלייק אדוארדס, ורק עבור השלישייה הזאת שווה לראות את הסרט הנשכח הזה, שמלאו לו כבר 25 שנה.