שני אוהדים נעצרו בחשד להצתת משרדי בית"ר ירושלים

אחד החשודים, המשתייכים לארגון הקיצוני "לה פמיליה", שיחזר את המעשה ■ עפ"י החשד, השניים ניסו להצית גם את מגרש האימונים של הקבוצה באמצעות נפט

הסערה סביב מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים מסרבת לדעוך: המשטרה עצרה היום (ג') לפנות בוקר שני צעירים המשתייכים לארגון האוהדים הקיצוני "לה פמיליה", החשודים במעורבות בהצתת משרדי המועדון בשכונת בית וגן בירושלים. בחקירת המשטרה הודה אחד החשודים במעשה ואף שיחזר את הפעולה.

במשטרה מייחסים לחשודים, מתן נבון מקריית גת וליאור מלול מגדרה, הצתה על רקע גזעני בעקבות הגעתי של שני השחקנים הצ'צ'נים למועדון. עוד עולה מהחקירה כי השניים רכשו נפט וניסו להצית את המתחם כולו - כולל מגרש האימונים של הקבוצה, אך למרבה המזל הדבר לא עלה בידם.

בעקבות שורת האירועים האלימים, שהגיעה לשיאה בשריפת משרדי המועדון לפני כשבועיים, הודיעה המשטרה כי בכוונתה לפעול בנחישות נגד ארגון האוהדים הקיצוני. בתגובה החליטו ב"לה פמיליה" להשבית באופן מיידי את פעילותם, בין היתר מחשש לגל מעצרים משטרתיים.

בשבוע שעבר עצרה המשטרה 4 אוהדים בחשד למעורבות בשריפה, אך הם שוחררו זמן קצר לאחר מכן. ימים ספורים קודם לכן החליטה הפרקליטות להגיש כתבי אישום נגד שניים מאוהדי הקבוצה בגין קריאות גזעניות בתחומי המגרש - זאת כחלק מהמאבק הנמשך בתופעת הגזענות גם במישור המשפטי.

ראשי הקבוצה ואוהדים רבים הביעו זעזוע רב בעקבות השריפה שגרמה לנזק רב ולאובדן פריטים מהיסטוריית המועדון, בהם גביעים, מסמכים ותמונות בעלי משמעות סנטימנטלית רבה.

"זה דבר איום ונורא", אמר אז יו"ר הקבוצה איציק קורנפיין. "מקומם של האחראים מאחרי סורג ובריח".