"מתעלמים ממלחמת המטבעות, התוצאה תהיה הרסנית"

כך מזהירים במחלקת המחקר והאסטרטגיה של אקסלנס נשואה

"לאחר קריאה נחרצת של ה-G7 להפסקת המניפולציות על המטבע, נראה כי ב-G20 העדיפו שלא להיכנס לעימות ולכן נקטו בגישה פייסנית יותר והעדיפו להתרכז בצמיחה והקטנת החוב", כך מציינים היום (ג') כלכלני מחלקת המחקר והאסטרטגיה של אקסלנס נשואה.

"הגישה הפייסנית אולי נראית מעודדת מבחינת הרצון של המנהיגים להימנע משוק נוסף בשווקים אבל ההתעלמות רק מוסיפה לסיכון כאשר מלחמת המטבעות צפויה להתעצם בחודשים הקרובים", הם כותבים.

לדבריהם, "מניפולציות על המטבע מיד גוררות את שותפות הסחר לתגובה דומה שמא יאבדו את היתרון התחרותי בעקבות ייסוף של המטבע שלהן, מה שיוצר מעין כדור שלג שרק ימגנט אליו מדינות נוספות ויעצים את הלחץ על שוק המטבעות".

"בעולם שבו האמצעים למניפולציות על המטבע יוצאים מהקופסא, כאשר מדינות אינן מסתפקות בריבית נמוכה, ובנקים מרכזיים רוכשים אג"ח ונכסים פיננסים מכל הבא ליד, וזאת ללא יעד לסיום הרכישה ובמסווה של שמירה על מחירי הנכסים ותמיכה בצרכן - התוצאה עשויה להיות מטלטלת", מזהירים באקסלנס. "תוסיפו לזה מיסוי ומכשולים נוספים בהם משתמשים שווקים מתעוררים הנחשבים לזולים יותר, כדי להדוף את זרימת הכסף הזר - התוצאה עשויה להיות הרסנית".