לידר שוקי הון בוחנת רכישת הברוקראז' המוסדי של הראל

בכך מסיים הראל פיננסים את מכירת הפעילויות הנלוות לעסקי הליבה של בית ההשקעות * נראה כי העסקה צפויה להיחתם בתוך כחודשיים

בית ההשקעות הראל פיננסים מסיים את מכירת הפעילויות הנלוות לעסקי הליבה שלו, ומנגד בית ההשקעות לידר שוקי הון מרחיב את שירותי הברוקראז' שלו למוסדיים. כך עולה מהודעה שהוציאה היום חברת לידר שוקי הון, שבו נכתב, כי היא "החלה בתהליך בחינה ראשונית של רכישת הראל פיננסים מסחר מוסדי, חברה-בת של הראל פיננסים, העוסקת בתחום הברוקראז' המוסדי. הואיל ומדובר בשלב ראשוני, החברה אינה יכולה להעריך בשלב זה אם העסקה תצא אל הפועל, מה יהיו מבנה העסקה ותנאיה".

על פי ההערכות, היקף העסקה הוא זניח, ועם השלמתה הראל תסיים את הליך ההתמקדות בעסקי הליבה שלה - ניהול נכסי לקוחות חיצוניים. מבחינת הראל מדובר בצעד שמשלים את מכירת חבר הבורסה ופעילויות נוספות שביצעה בעבר.

העובדים והלקוחות יעברו ללידר

בכך נראה שבהראל פיננסים, שבניהול סמי בבקוב, מסיימים את מכירת הנכסים שאינם מהווים את ליבת העסקים של בית ההשקעות.

פעילות הברוקראז' המוסדי של הראל פיננסים, שבניהולו של דודו מנגן, כוללת 15 עובדים, שצפויים, אם וכאשר העסקה תושלם, לעבור ללידר שוקי הון, שבניהולו של עמית ורדי. יחד עמם יעבור גם מאגר הלקוחות, שבו הם מטפלים.

נציין כי מהלך זה בא זמן קצר לאחר שנודע, כי הממונה על ההגבלים העסקיים אישר להראל פיננסים לרכוש מכלל פיננסים את פעילויות קרנות הנאמנות וניהול התיקים, בתמורה לכ-210 מיליון שקל.

כעת נותר להראל לקבל אישור ביהמ"ש לכך שאין צורך לפנות לכל אחד מלקוחות הפעילויות הנרכשות מכלל פיננסים, ולהחתימו מחדש.

לאור תקדימים שניתנו בעבר לאישור דומה, נראה כי השלמת העסקה צפויה להתרחש בתוך פרק זמן של עד חודשיים מהיום.

לידר שוקי הון, החברה, עוסקת בתחומי החיתום, הברוקראז', וגם מחזיקה בכ-50% מבית ההשקעות ילין לפידות.