גליה מאור תקבל כ-35 אלף שקל בחודש כיו"ר לאומי שוויץ

כהונתה של מאור כיו"ר השלוחה של הבנק בשוויץ וכן כדירקטורית בבנק לאומי, הוארכה

בנק לאומי הודיע היום (ה') כי גליה מאור, המנכ"לית הקודמת של הבנק וכיום דירקטורית, תמשיך בכהונתה בדירקטוריון הבנק וכן וכיו"ר הדירקטוריון של בנק לאומי שוויץ. כהונתה היתה אמורה להסתיים ב-31 בינואר, והיא הוארכה כאמור.

החל מ-1 בפברואר 2013, תקבל מאור גמול חודשי של 8,333 פרנק שוויצרי (כ-35 אלף שקל) וכן גמול של 1,500 פרנק שוויצרי לישיבה בדירקטוריון. עד ל-31 בינואר כיהנה מאור כיו"ר לאומי שוויץ, מבלי לקבל תגמול נוסף עבור תפקיד זה.

מאור סיימה את כהונתה כמנכ"ל לאומי במאי 2012 שעבר לאחר 17 שנים בבנק. רקפת רוסק עמינח החליפה אותה בתפקיד. בתקופת הצינון מאור התחייבה לא לעבוד עבור או לתת ייעוץ לבנק ישראלי או שלוחתו בחו"ל. לאחר לחץ ציבורי, מאור ויתרה בחודש יוני על תגמול כספי בהיקף 3.25 מיליון שקל תמורת תקופת צינון של 24 חודשים.

בעבור התגמול, מאור התחייבה שלא לכהן ולא לתת שירותים לבנקים ישראלים אחרים למשך שנתיים, במקום 6 חודשים בלבד שנקבעו מלכתחילה בחוזה ההעסקה שלה. מאור אמורה היתה לקבל כ-180 אלף שקל בחודש בזמן תקופת הצינון, שכר זהה לשכרה של המנכ"ל המכהנת רקפת רוסק עמינח. בבנק נימקו את המענק ב"ידע הרב והייחודי שצברה מאור כמנכ"ל בכהונתה הארוכה".

גם אחרי הוויתור על התגמול בעבור הארכת תקופת הצינון, כאמור, הסכום שמאור כן קיבלה בעבור 6 חודשי צינון, לא בטל בשישים: בסוף מארס אישר הדירקטוריון העלאה רטרואקטיבית של שכר הברוטו של מאור ב-3.7% ל-218 אלף שקל בחודש - והיא קיבלה את הסכום הזה בכל חודש של צינון בהתאם לזכויות הודעה מוקדמת. יצוין כי לא מדובר בחבילת פרישה מיוחדת אלא בשכר הרגיל שמאור היתה זכאית לו.