מימן ואילוז נפרדים מאמפל; גרפו 23 מיליון דולר בשכר

צו בימ"ש בארה"ב יאלץ אותם להתפטר בשל העברת השליטה בחברה לידי מחזיקי האג"ח החברה נסחרת מעבר לדלפק בארה"ב, בשווי 2.5 מיליון ד' בלבד

11 שנה לאחר שרכש את חברת ההשקעות אמפל מידי משפחת שטיינמץ, לפי שווי של 174 מיליון דולר, צפוי היום יוסי מימן לעזוב את החברה מכורח צו בית משפט. זאת, בשעה שהחברה נסחרת מעבר לדלפק בארה"ב בשווי של 2.5 מיליון דולר בלבד.

הרקע להתפטרות הוא דיון שהתקיים היום בביהמ"ש בניו יורק, בעניין מתן הוראות להמשך תהליך העברת השליטה באמפל ממימן לידי נושיו, מחזיקי האג"ח, להם חייבת החברה כ-900 מיליון שקל.

העברת השליטה לידי מחזיקי האג"ח, מהלך אותו הובילו בתי ההשקעות פסגות ומיטב, תביא גם לעזיבת יתר בכירי אמפל, בהם סמנכ"לית הכספים אירית אילוז. עד לאישור המהלך, אם אמנם ייצא לפועל, ימנה ביהמ"ש בעל תפקיד שיקבל סמכויות לשימור החברה. הצעדים כפופים לאישור אסיפת מחזיקי האג"ח וביהמ"ש בארה"ב.

התרוקנות קופת המזומנים של אמפל, והקריסה העסקית שלה, הגיעו על רקע ההפיכה במצרים ובעקבותיה הפסקת הזרמת הגז ממנה לישראל, שהורידה לטמיון את השקעות הענק שביצעה אמפל במיזם תיווך הגז EMG.

תנאי שכר מקוממים

קריסתה של אמפל פגעה קשות במצבם של בעלי החוב, אולם הרבה פחות בתנאי העסקתם של מימן ואילוז, שמשכו במצטבר כ-90 מיליון שקל (כ-23 מיליון דולר) בשנים 2006-2011. בשנים אלה גרף מימן שכר מצטבר של 14.2 מיליון דולר, בעוד אילוז נהנתה מתגמולים בסכום כולל של 8.4 מיליון דולר.

בשנת 2011, בעוד החברה מתמודדת עם קטסטרופה עסקית עקב הפסקת הזרמת הגז ממצרים, קיבלו בכיריה שכר מצרפי של כ-15 מיליון שקל (4.1 מיליון דולר). מימן, בתפקידו כיו"ר, נשיא ומנכ"ל אמפל, נהנה משכר של 1.8 מיליון דולר, ואילוז מעלות שכר של 1.1 מיליון דולר. עוד בין הנהנים באותה שנה, ארז מלצר, סגן נשיא אמפל ומנכ"ל החברה הבת גדות מכליות, אשר זכה לשכר בעלות של 1.2 מיליון דולר.

מלבד השכר הגבוה, את עיקר הונו באמפל צבר מימן בעסקאות בעלי עניין שבהן מכר לחברה ולגופים מוסדיים, בשנים 2005-2007, מניות EMG תמורת סכום כולל של כ-1.3 מיליארד שקל, בעיקר במזומן.

כך צברו יוסי מימן
 כך צברו יוסי מימן