גרטמן: "הפסקתי אתמול להיות שורי על השוק, המוזיקה עצרה"

גורו ההשקעות דניס גרטמן, בראיון ל-CNBC: "כללי המשחק השתנו, כיוון השווקים התהפך - ואתם שומעים זאת ממישהו שהיה שורי מאד על מניות לאור המדיניות המוניטארית"

"הייתי שורי מאד על מניות, עד אתמול", כך אמר גורו ההשקעות דניס גרטמן, העורך ניוזלטר למשקיעים בוול סטריט הנושא את שמו, בראיון ל-CNBC. גרטמן עבר את הדברים בעקבות פרסום פרוטוקולי הריבית של הפדרל ריזרב, המרמזים כי בכירי הבנק המרכזים שוקלים להפסיק או לשנות את תוכנית ההרחבה הכמותית של הבנק.

"כללי המשחק השתנו, כיוון השווקים התהפך - ואתם שומעים זאת ממישהו שהיה שורי מאד על מניות לאור המדיניות המוניטארית", אמר גרטמן. אתמול, נזכיר, ננעלו המדדים בוול סטריט בירידות היומיות החדות ביותר מאז תחילת השנה, בעוד מדד ה-VIX ("מדד הפחד") זינק בכ-18% על רקע פרסום הפרוטוקולים של ה'פד'.

במסגרת תוכניות ההרחבה הכמותית, נזכיר, רוכש הבנק המרכזי בארה"ב אג"ח ממשלתיות בהיקף של 85 מיליארד דולר מדי חודש. אולם, לפי הפרוטוקולים עולה כי בכירי ועידת השוק הפתוח של ה'פד' שוקלים לצמצם או לחלופין לבטל את הרכישות המוניטאריות.

"עכשיו אנחנו שומעים שהבכירים ב'פד' לוקחים מאיתנו את הקערה פתאום, והכל השתנה מבחינה פסיכולוגית. פרוטוקולי ה'פד' מראים שהבנק יורד לקווים", הוא אמר. "כשהמוזיקה מפסיקה, כולם מחפשים כיסא לשבת עליו - והרבה אנשים נשארים מאחור".