87% מבעלי העסקים הקטנים אופטימיים לגבי עתיד עסקיהם

כך עולה מסקר שנערך על-ידי ארגון הנטוורקינג BNI ישראל בקרב 400 בעלי עסקים קטנים ובינוניים ■ 85% סבורים כי הממשלה לא מסייעת להם מספיק

בעלי עסקים קטנים ובינוניים המיישמים את שיטת הנטוורקינג (בניית רשתות של קשרים עסקיים) טוענים שלא נפגעו מהמיתון במשק. כך עולה מסקר שערך ארגון הנטוורקינג BNI. עוד עולה מהסקר כי רמת האופטימיות של בעלי העסקים גבוהה: רק 4.4% מהם פסימיים לעומת 86% המרגישים אופטימיים לגבי עתידם הכלכלי.

על השאלה "האם לדעתך הממשלה מסייעת מספיק לבעלי עסקים קטנים בישראל", ענו 43% מהנשאלים כי הממשלה לא מסייעת בכלל לבעלי עסקים קטנים, וכ- 42% סבורים כי הממשלה לא מסייעת להם מספיק. 14% חושבים כי הממשלה מסייעת במידה מועטה.

מבחינת עתידם הכלכלי וסטטוס העסק שלהם כיום, בעלי עסקים קטנים בארץ נראים מרוצים: מתוצאות הסקר עולה כי 55.4% מגדירים את סטטוס העסק שלהם כ"יציב". 16% מכלל הנשאלים ענו כי קיימים קשיים כלכליים בעסק שלהם ואילו 17% הודו כי הם נמצאים במאבק הישרדות. רק 12% מרגישים שעסקם נמצא בתקופה של פריחה כלכלית.

לשאלה מהו כלי השיווק האפקטיבי ביותר עבורם, ענו 79% כי שיווק מפה לאוזן (נטוורקינג), הוא הכלי היעיל ביותר. זאת לעומת 10% שהעדיפו לו את קידום באינטרנט ו6.4% שבחרו בשיווק על ידי יחסי ציבור.

אכן, לבעלי עסקים שבחרו בשיטת הנטוורקינג, הייתה פריחה עסקית השנה: בשנת 2012, נרשמה עלייה של כ- 35% בהכנסות עסקים אלו, בסיכום הארצי של 1200 עסקים המאוגדים ב- 50 קבוצות הפרוסות מהגליל ועד הנגב, במסגרת ארגון BNI ישראל. מהכנסות של 67 מיליון שקל בשנת 2011, גדלו הכנסות העסקים לכ-91 מיליון שקל במצטבר ב-2012.

מנכל''ית BNI ישראל, ירדן נוי: " מדובר בהישג לא מבוטל. אנחנו כבר רגילים לראות נהירה לתחום הנטוורקינג בכל פעם שיש מיתון. עסקים רוצים לחסוך בעלויות שיווק ולהשיג תוצאות אפקטיביות, ורשת הפניות עסקיות וקשרים - היא הפתרון היעיל והמועיל ביותר כנראה, כפי שעולה מהמספרים של חברי הארגון שלנו, וכפי שעולה מהאופטימיות שלהם בסקר. דווקא בימים של האטה כלכלית עולמית, הנטוורקינג מוכיח עצמו כמנוע צמיחה משמעותי לעסקים קטנים ובינוניים בישראל".