זירת המט"ח: הדולר נסחר ביציבות סביב 3.715 שקלים

האירו מתחזק קלות מול השקל ב-0.28% ל-4.912 שקלים ■ היום תתפרסם החלטת הריבית לחודש מארס - החזאים חלוקים בדעתם לגבי מתווה הריבית הצפוי

המסחר במט"ח מתנהל היום (ב') ביציבות, בעוד הדולר נסחר סביב 3.715 שקלים ואילו האירו מתחזק קלות מול השקל ב-0.28% ל-4.912 שקלים. בזירה העולמית, נסחר הדולר סביב 1.32 דולר לאירו. הין נסחר סביב 94.26 ין לדולר.

היום תתפרסם החלטת הריבית המרכזית לחודש מארס, העומדת כעת על רמה של 1.75%. בברקליס סבורים כי יש סבירות גבוהה לכך שבנק ישראל יותיר מחר את הריבית על כנה, ולא יורידה.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "ישנם סוף-סוף סימנים לתחילתו של מהלך מתקן בדולר-שקל. לאחר 3 שבועות של דשדוש בטווח צר בין 3.66-3.71 שקלים וניסיון כושל בשבוע שעבר לשבור מתחת לגבול התחתון, הדולר-שקל ביצע בשני ימי המסחר האחרונים בשבוע שעבר היפוך חד והוא כעת נסחר מעל הגבול העליון של הטווח".

ב-FXCM מעריכים כי "הורדת ריבית עשויה ללבות עוד יותר את המחירים בשוק הנדל"ן, ולהעצים את היחלשות השקל שראינו בימים האחרונים. אם אכן הדולר-שקל יצליח להחזיק מעמד מעל 3.71 שקלים, אנחנו עשויים לראות תיקון ל-3.73 ול-3.75 שקלים".

באירופה, ממתינים המשקיעים לתוצאות הבחירות הכלליות לתפקיד ראש ממשלת איטליה. לפי המסתמן מי שצפוי לנצח בבחירות הינו פייר ברסאני, מנהיג מפלגת מרכז-שמאל, אשר צפוי להקים קואליציה עם ראש ממשלת איטליה הנוכחי, מריו מונטי. (הבחירות - לסיפור המלא)

עוד ביבשת, דירוג האשראי של ממשלת בריטניה הורד על ידי סוכנות דירוג האשראי מודי'ס בדרגה אחת - ובכך איבדה את דירוג האשראי המושלם שהיה לה. מודי'ס הורידה את הדירוג מ-AAA ל-AA1 עקב חולשת הכלכלה הבריטית לטווח הבינוני.