כן פייט לקראת מיסחור התרופה בדלקת פרקים

החברה חתמה לאחרונה על הסכמי סודיות עם 2-3 חברות בינלאומיות בנושא תרופת ה-CF-101 לטיפול בדלקת מפרקים ■ תוצאות הניסוי שלב 2 בתרופה צפויות להתפרסם באמצע השנה הנוכחית

כן פייט חתמה לאחרונה על הסכמי סודיות עם 2-3 חברות בינלאומיות בנושא תרופת ה-CF-101 לטיפול בדלקת מפרקים, כך נודע ל"גלובס". נזכיר כי תוצאות הניסוי שלב 2 בתרופה צפויות להתפרסם באמצע השנה הנוכחית.

המשמעות לכן פייט ברורה: אפשרות ממשית לחתימה על הסכם מיסחור מול החברות הבינלאומיות, שנחשפות כמובן לנתונים, ביניהם נתונים קליניים, על מנת לנתח אותם ולכלכל את צעדיהן.

המולקולה של התרופה לדלקת מפרקים זהה למולקולה המשמשת את החברה בניסוי בטיפול במחלת הפסוריאזיס, הנמצאת בניסוי שלב 3 לאחר שעברה בהצלחה את דוח הביניים. בפסוריאזיס גיוס החולים יסתיים עד סוף 2013 והתוצאות תתפרסמנה ברבעון הראשון של 2014.

דלקת מפרקים שגרונית היא מחלה דלקתית רב מערכתית, בה מערכת החיסון של הגוף תוקפת את המפרקים ורקמות נוספות, וגורמת לדלקת כרונית המאופיינת ברגישות, בנפיחות ובכאבים עזים במפרקים הנגועים, עד כדי עיוות בלתי הפיך של מבנה המפרק ואובדן כושר התנועה שלו.

על-פי הערכות, מחלקת פרקים פוגעת ב-1% מהאוכלוסיה בעולם, כאשר נשים נפגעות פי 3 מגברים. בישראל מאובחנים כ-50 אלף חולים מדי שנה. השוק העולמי מוערך במיליארדי דולרים, עם קצב צמיחה מהיר.

נציין כי מנכ"לית החברה פנינה פישמן העבירה לאחרונה מסר ברור בפגישת משקיעים, לפיו לחברה אין עוד צורך בגיוסים נוספים לצורך מימון ועמידה ביעדים הקליניים הקרובים.

מהחברה טרם נמסרה תגובה.