יהושע TBWA במו"מ לרכישת מניות ב"לעומק התודעה"

משרד הפרסום "לעומק התודעה" רשם גידול בהיקפיו בשנים האחרונות ■ יהושע TBWA כבר ביצע בעבר מספר עסקאות לרכישת משרדי פרסום קטנים

רמי יהושע, בעלי משרד הפרסום יהושע TBWA, נמצא במשא-ומתן לרכישת מניות במשרד הפרסום "לעומק התודעה" - כך נודע ל"גלובס".

"לעומק התודעה" הוקם על-ידי און גולדשטיין וזיו פופלבסקי, שהחלו את דרכם בתחום הפרסום האלטרנטיבי ששם דגש על פתרונות כמו פרסום בחדרי שירותים. בהמשך הם התפתחו לתחום האינטראקטיב, ובשנים האחרונות הם מנסים למסד את דרכם גם בפרסום המסורתי.

כך למשל, כשבנק איגוד בחר להיפרד ממשרד הפרסום גלר-נסיס, הופקד התקציב באופן זמני בידי "לעומק התודעה".

המשרד מראה בשנים האחרונות גידול מסוים. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של המשרד עמד ב-2010 על כ-10.2 מיליון דולר במחירי מחירון; ב-2011 קפצו היקפי המשרד משמעותית לכ-19.3; וב-2012 נרשמה עלייה מתונה נוספת לכ-21 מיליון דולר במחירי מחירון.

גידול באמצעות רכישות

זו לא הפעם הראשונה שבה יהושע TBWA מנסה לגדול או לבצע מהלכים אסטרטגיים באמצעות מיזוגים ורכישות. בעבר, כחלק מניסיונות להתחזק באופן משמעותי בתחום האינטראקטיב, רכש יהושע 51% ממניות מור אינטראקטיב, ובהמשך רכש את יתרות המניות, תוך שהוא הופך את החברה ל-TBWA digital.

מהלך נוסף בוצע בשנת 2008, כשיהושע רכש משרד פרסום קטן בשם נחמני-צפריר, בעסקה שהוערכה אז ב-5 מיליון שקל. המשרד הוטמע בתוך פעילות יהושע, והנדוניה המשמעותית ביותר שבאה עמו הייתה תקציב רשת ביתילי.

מהלך נוסף נעשה עם חברת המיתוג OPEN, שהייתה בבעלות סער פרידמן ואיל כץ. עד לחיבור עם יהושע עסקה החברה בפרויקטים שונים של מיתוג, בהם פרויקט המיתוג לרשת המרכולים AM:PM טרם מכירתה לדודי ויסמן. בתחילת 2007 הוחלט בחברה על מהלך אסטרטגי של חבירה למשרד פרסום גדול, בעיקר על מנת לייצר קשר עם פעילות בינלאומית.

כידוע, 25% ממניות יהושע הן בבעלות TBWA הבינלאומית. יהושע רכש 35% מהמניות, אך לאחר כשנתיים הסתיים הרומן, ובעלי OPEN רכשו את מניותיהם חזרה ושבו להיות עצמאיים.

כעת מתנהל משא-ומתן בין יהושע ל"לעומק התודעה", אך הניסיון מלמד כי גם כשמדובר בחיבור בין משרד גדול או קטן, לא אחת הכוונות טובות, אך הדרך לביצוע והבשלת עסקה עדיין ארוכה.

ביהושע TBWA וב"לעומק התודעה" סירבו להגיב לידיעה.

היקפי הפרסום
 היקפי הפרסום