של מי אתה אלן דלון? סטנדאפיסט: הביטוי שלי

צפו: הסטנדאפיסט אדם שרון טוען כי הוא זה שהמציא את הביטוי "מי אתה, אלן דלון" - ודורש מקשת 500 דולר על כל מערכון שבו נאמר הביטוי ב"ארץ נהדרת"

סוגית "אלן דלון" מסתעפת. סטנדאפיסט בשם אדם שרון טוען כי הוא זה שהמציא את הביטוי השגור "מי אתה, אלן דלון?", שזוכה לפופולריות בתוכנית הסאטירה של זכיינית ערוץ 2 קשת, "ארץ נהדרת".

שרון מאיים בתביעה על קשת, לאחר שבחודשים האחרונים ניהל מולה דיונים, במסגרתם נעשה על-ידי הזכיינית ניסיון לפצותו.

כעת הוא דורש, באמצעות עו"ד עירית נאמן, 500 דולר על כל מערכון שבו נאמר הביטוי על-ידי הקומיקאי ירון ברלד, לצד קרדיט. אחרת, הוא מאיים בתביעה.

אמש (ג') פורסם בתוכנית "צינור לילה" כי אישה נוספת, עו"ד ענת סבידור, טוענת לבעלות על האמירה.

"אני רץ עם הקטע הזה כבר 12 שנה, עוד מהימים בהם התחלתי בקאמל קומדי קלאב", אומר שרון ל"גלובס". "הופעתי יחד עם ירון ברלד בזמנו, הוא מכיר אותי. זה הרי תחום קטן, כולנו מאותו המועדון. זה לא רק קטע שאני מריץ הרבה זמן, זה אפילו מישהו ספציפי שאני מחקה, אבא של חבר".

שרון מתאר כיצד פנה כבר עם פתיחת העונה להפקת "ארץ נהדרת". "ניסיתי לדבר איתם, והם התעלמו", הוא אומר. "הם הציעו לי תשלום חד-פעמי של 500 דולר בעבור ויתור על הזכויות. אני חושב שזה סכום לא רציני".

לדבריו, "אני לא באתי לקחת כסף, רציתי את הזכויות ואת ההכרה. הם ניסו לגרור את זה לתחום האפור וביקשו שאני אופיע בתוכנית 'אנשים' יחד עם ברלד, ושם אודה שכתבנו את זה יחד ושאני נתתי לו את זה. אבל זו לא האמת. זה לא נכון. נתתי לו בעבר קטעים, אבל לא את הקטע הזה. ניסו 'לתת לי סוכריות' כדי להשתיק אותי ולהרוויח את הזמן עד שתיגמר העונה".

- האם אתה ממשיך להופיע עם הקטע?

"עד שהתחילה התוכנית עוד הופעתי עם הקטע הזה בהופעות בפני ועדי עובדים ובפני מבוגרים. היום אני יוצא מטומטם, אנשים צועקים לי 'ברלד'. הם המשיכו לעשות את הקטע שוב ושוב בלי הכרה. אני לא מתבכיין, רציתי את תשומת-לבם שיראו את זה. התעלמו מהקיום שלי, וזה מאכזב".

מהפקת "ארץ נהדרת" נמסר: "לאלן דלון אבות רבים... הביטוי היה נפוץ בסלנג הישראלי של שנות ה-80, ולראיה - מתברר שאפילו פרקליטה בכירה עשתה בו שימוש בבית המשפט.

"הדמות המוכרת ממערכון 'המשפחה' מבוססת על אביו של ירון ברלד ושואבת ניואנסים מאופיו ומשפת הגוף שלו. הדמות פותחה על-ידי ברלד וכותבי 'ארץ נהדרת'. לאורך השנים עשה ברלד שימוש בביטוי בהופעותיו, וכך עשו גם סטנדאפיסטים נוספים.

"לאחר שידור כמה פרקים של המערכון בתוכנית פנה אדם שרון להפקה והביא לידיעתה שגם הוא נוהג להשתמש בביטוי הזה במסגרת הופעותיו בימים אלה. מכיוון שמדובר בחבר אישי של ברלד וכמחווה של רצון טוב, הציעה ההפקה לצרף אותו לרשימת הקרדיטים של התוכנית ואף ולהציג את גרסתו המלאה במסגרת כתבה על הדמות שיועדה לתוכנית 'אנשים'. לצערנו, אדם שרון דחה מחווה זו ובחר להתנהל מולנו דרך התקשורת".