נעילה שלילית בוול סטריט: גרופון צנחה ב-24.3%

המסחר בוול סטריט הושפע היום מחששות מכניסתם לתוקף של הקיצוצים בהוצאות הממשל החל ממחר ■ מאקרו: מדד מנהלי הרכש של שיקגו לחודש פברואר רשם עלייה ל-56.8 נקודות - שיא של 11 חודשים

המסחר בוול סטריט נסגר היום בירידות וזאת לאחר סגירה מעורבת באירופה לאחר הדברים שאמר אתמול יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי בשימוע בפני הקונגרס בנוגע לתוכניות הפד להמשיך במדיניות המוניטארית שלו. שתי הצעות לשינוי הקיצוצים בהוצאות המימשל נדחו בסנאט כך שהחל ממחר הן ייכנסו לתוקף. בזירת המאקרו האמריקאית התפרסמה היום ההערכה השנייה לצמיחה בתמ"ג לרבעון הרביעי של 2012.

המשקיעים התעודדו מדבריהם של נשיא הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי ויו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי שהרגיעו אתמול את השווקים כשאמרו כי הצעדים ששני הבנקים המרכזיים נוקטים לטיפול במשבר הכלכלי שפוקד את אירופה וארצות הברית. הדברים של ברננקי היו משמעותיים במיוחד שכן בתקופה האחרונה עלו שמועות כי הפד מתכוון להתחיל בקרוב להפחית את היקף רכישות האג"ח.

"אני מאמין שהמדיניות המוניטארית שנקטנו בה עזרה להתאוששות של הכלכלה האמריקאית ועזרה ביצירת יותר מקומות עבודה מאשר היו נוצרים במידה ולא היינו נוקטים בה", אמר ברננקי אתמול. יו"ר הפד העריך כי ייקח לארצות הברית כ-3 שנים עד ששיעור האבטלה במדינה ירד מתחת לסף של ה-6%.

אך למרות האופטימיות בשווקים, עדיין קיים מתח לגבי הקיצוץ הצפוי בהוצאות הממשל בארצות הברית שצפוי להיכנס מחר לתוקפו. המשקיעים מקווים שהבית הלבן והקונגרס יצליחו להגיע להסכם ברגע האחרון שימנע קיצוץ של כ-85 מיליארד דולר מהוצאות הממשל הפדרלי. נציגים של הקונגרס והבית הלבן ייתכנסו היום בעוד מאמץ אחרון להמנע מהקיצוץ.

לפי הערכות, אם הקיצוצים אכן יכנסו מחר לתוקף, הם אומנם לא ישפיעו על הכלכלה האמריקאית בטווח הקצר, אך בהחלט ישפיעו לרעה בטווחה הארוך. אנליסטים מעריכים כי הקיצוצים יובילו לפיטורים המוניים של כמיליון משרות בשנתיים הקרובות ויגרעו מהתמ"ג של 2013 עד 0.5%.

בזירת המאקרו האמריקאית התפרסמו היום נתוני התביעות החדשות לדמי אבטלה כפי שמתפרסמים כמדי שבוע והם רשמו ירידה של 22 אלף במספר התביעות ל-344 אלף תביעות מרמה קודמת של 366 אלף שנרשמה בשבוע שקדם לו. אך הנתון המשמעותי יותר הינו ההערכה השנייה לצמיחה בתמ"ג של המדינה ברבעון הרביעי של 2012 שעמד על 0.1% זאת לאחר שההערכה הראשונה הצביעה על התכווצות ראשונה בתמ"ג מאז שנת 2009.

ב-17:00 פורסם מדד מנהלי הרכש של שיקגו לחודש פברואר שרשם עלייה ל-56.8 נקודות - שיא של 11 חודשים, לעומת צפי לירידה לרמה של 54 נקודות מרמה קודמת של 55.6 נקודות שנרשמה בחודש ינואר. נזכיר שכל קריאה מעל ל-50 נקודות משמעותה צמיחה בהיקף הפעילות.

חוזה גדול לגילת

מניית אפל ריכזה עניין היום וזאת לאחר ההתבטאות של מנכ"ל החברה אתמול באסיפת בעלי המניות של החברה שנערכה בקליפורניה ולפיה אפל שוקלת ברצינות לחלק כספים למחזיקי המניות. קוק אמר את הדברים ברקע לעננה הגדולה המרחפת מעל החברה בימים אלו - מה אפל מתכננת לעשות עם ערימת מזומנים של כ-140 מייליארד דולר.

המנייה של חברת הקופונים גרופון צנחה וזאת לאחר שאתמול פרסמה את דוחותיה הכספיים לשנת 2012 מהם עולה כי החברה רשמה ברבעון הרביעי של 2012 הפסד מפתיע ומעל לצפי כמו גם תחזית חלשה לשנה הקרובה.

חברת גילת , העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרים ושירותים לרשתות תקשורת לווייניות, הודיעה היום על זכייתה בחוזה לשלוש שנים של משרד החינוך הפרואני לאספקת מערכת SkyEdge II-c ומסופי לוויין מדגם 'Aries', המיועדת לחיבור 2,600 בתי ספר ברחבי פרו לרשת האינטרנט. גילת תספק גם את שירותי ההתקנה, התחזוקה והתמיכה הטכנית בפרויקט. היקף החוזה מוערך בכ-12.8 מיליון דולר