ארסנל בדרך למכירה עבור 1.5 מיליארד ליש"ט?

"הטלגרף": תאגיד מהמזה"ת, הנשען על כספים מקטאר ואיחוד האמירויות, יגיש הצעת שיא; "התותחנים" נמצאים בשליטת המיליארדר האמריקאי סטן קרונקי

האם גם ארסנל בדרך לשליטה של נסיכויות הנפט מהמפרץ הפרסי? "הסאנדיי טלגרף" הבריטי מדווח היום (א') שהמועדון האנגלי, המוחזק בשליטה של המיליארדר האמריקאי סטן קרונקי, צפוי לעבור ידיים בעסקת שיא לקבוצת ספורט - 1.5 מיליארד ליש"ט (קרוב ל-2.3 מיליארד דולר).

על-פי הדיווח, תאגיד מהמזרח התיכון המגובה בכספים מקטאר ומאיחוד האמירויות יממן את הרכישה, שמטרתה העיקרית היא לאפשר לארסנל להתנהל בחופשיות בשוק ההעברות ולהתמודד על השחקנים הטובים בעולם. מי שייהנה מהעסקה הוא האמריקאי סטן קרונקי, שמחזיק ב-66.83% מהמניות של המועדון וצפוי לקבל הצעה אטרקטיבית במיוחד שתכלול מחיר של 830 מיליון ליש"ט עבור חלקו בבעלות. עבור קרונקי מדורב ברווח אדיר של 400 מיליון ליש"ט בשש שנים בלבד, אחרי שהשקיע ברכישת מניות ארסנל מאז נכנס ב-2007 סכום של כ-430 מיליון ליש"ט.

הרכישה תכלול גם את חלקו של המיליארדר האוזבקי אלישר אוסמנוב, המחזיק ב-29.96% מהמניות הנותרות, ובנוסף כיסוי כל החובות של המועדון מבניית האצטדיון החדש המוערכים ב-250 מיליון ליש"ט.

ההצעה מהמפרץ הפרסי אינה מפתיעה. "אמירייטס", חברת התעופה של דובאי, היא נותנת החסות העיקרית של ארסנל ורק לאחרונה חתמה על הסכם של 150 מיליון ליש"ט עם המועדון הלונדוני, שכולל הארכת הסכם החולצה עד שנת 2019 והארכת הזכויות השמיות על האצטדיון הביתי עד שנת 2028.

בשנים האחרונות קיימת ביקורות גדולה מאוד על ארסנל ומדיניות היד הקפוצה של המאמן ארסן ונגר, ועל כך שלמרות המצב הפיננסי המצוין ארסנל לא מתחרה על השחקנים הגדולים בעולם בשוק ההעברות - מה שגורם ליובש בארון התארים. התואר האחרון המשמעותי של ארסנל היה ב-2005 (גביע אנגלי), כאשר השנה שוב נקלעת הקבוצה למאבק על כניסה לארבעת המקומות הראשונים בפרמיירליג, שיבטיחו לקבוצה הופעה בצ'מפיונס ליג בעונה הבאה.