ערוץ 9 משך את התביעה נגד ועדת המדרוג על הכשל ברייטינג

זאת לאחר שהצדדים הגיעו להסכמה לפיה בתוך 60 יום תגיש ועדת המדרוג תוצאות של בדיקה פנימית שתערוך, ובה תבדוק את הטענה המרכזית של ערוץ 9

אחרי חודשים ארוכים של ויכוחים שהגיעו עד לכותלי בית המשפט, ערוץ 9 החליט היום (א') למשוך את התביעה שהגיש נגד ועדת המדרוג בגין טענות לטעויות במדידת הרייטינג.

ערוץ 9 טען כי יש כשל קריטי במדידת הרייטינג של הוועדה למדרוג, כשהוא מסתמך על חוות-דעתם המקצועית של המומחה לסקרים, פרופ' קמיל פוקס, ושל ד"ר אלק אפשטיין, מומחה לסוציולוגיה מהאוניברסיטה העברית.

מנגד, בוועדת המדרוג הסתמכו על בדיקה של היועץ הסטטיסטי, פרופ' צבי גילולה, ומצאו כי נתוני הצפייה מהימנים.

בערוץ 9 טענו לאורך כל התקופה כי מאז שלהי 2010 נרשמו תמורות בלתי צפויות ובלתי מוסברות בשיעורי הצפייה המתייחסים לערוץ 9 בפרט ולאוכלוסיית העולים דוברי הרוסית בכלל.

המחלוקת הגיעה לפני כחודשיים לבית המשפט, כשערוץ 9 החליט להגיש תביעה נגד הוועדה למדרוג והעומדת בראשה, ד"ר יפעת בן-חי-שגב.

בדיון שהתקיים לפני כשבועיים בבית המשפט המחוזי בירושלים, טענה ועדת המדרוג בתגובה לתביעה כי "לא נפל דופי בבדיקת הוועדה", וכי "כל הפעולות בעניין נעשו באופן הגיוני וענייני, ללא כל אפליה או שיקולים זרים".

בערוץ 9 דרשו למנות מומחה חיצוני שיבדוק את הנתונים, וטענו היום בדיון בבית המשפט כי הערוץ מגיע למצב שבו הוא לא יכול למכור פרסומות בגלל הירידה לכאורה בנתוני הצפייה.

עם זאת, כאמור, החליט היום הערוץ למשוך את התביעה, לאחר שהצדדים הגיעו להסכמה לפיה בתוך 60 יום תגיש ועדת המדרוג תוצאות של בדיקה פנימית שתערוך, ובה היא תבדוק את אחת הטענות המרכזיות של ערוץ 9, בדבר החלפה שנעשתה בשלהי 2010 בפאנל הפיפל מיטר של צופים מאוכלוסיית העולים.

מערוץ 9 נמסר בתגובה כי "הוועדה ביקשה לבצע את הבדיקה שדרש הערוץ תוך 60 יום. הערוץ נענה לבקשתה, ובשלב זה משך את התביעה מבית המשפט עד להשלמת התהליך".