חגיגה בג'וינט: 99 אלף שקל בחודש למנכ"ל ארנון מנטבר

בשנים 2010-2011 עמדה עלות שכרו של מנטבר על 2.4 מיליון שקל - לא רע למנכ"ל של עמותה

הנה עמותה נוספת ששכר בכיריה מזכיר קמעה את רמות השכר המקובלות בחברות ממשלתיות ו/או בחברות בורסאיות בינוניות. עלות שכרו של ארנון מנטבר, מנכ"ל ג'וינט ישראל, עמדה בשנת 2011 על 99 אלף שקל בחודש, והורכבה ברובה משכר הברוטו שלו. בשנים 2010-2011 עמדה עלות שכרו על 2.4 מיליון שקל - לא רע למנכ"ל של עמותה. בכיר אחר בעמותה הוא פרופסור יוסי תמיר, לשעבר מנכ"ל הביטוח הלאומי. תמיר עומד בראש אגף תב"ת (תנופה בתעסוקה) של הג'וינט.

ומהו הג'וינט ישראל? ובכן, זוהי השלוחה הישראלית של ארגון הג'וינט העולמי, ארגון יהודי-אמריקני שנועד לעזור ליהודים ולקהילות יהודיות ברחבי העולם, בעיקר בעתות חירום או משבר. השלוחה הישראלית, שאותה מנהל מנטבר, מסייעת לאוכלוסיות חלשות ו/או לאוכלוסיות המתקשות בקליטה או בתפקוד חברתי דוגמת זקנים, ילדים ובני נוער בסיכון, עולים חדשים המתקשים להיקלט (בעיקר יוצאי אתיופיה, קווקז ובוכרה), נכים וחסרי עבודה. העמותה מעסיקה 231 עובדים (נכון לסוף 2011).

הג'וינט ישראל מקבלת תמיכה ממשלתית די נרחבת, ומדו"חות העמותה עולה כי בשנת 2011 קיבלה העמותה ממשרד הבריאות 2.7 מיליון דולר (עבור מכון ברוקדייל, מכון מחקר עצמאי שהוא שותפות אסטרטגית בין ארגון הג'וינט העולמי לממשלת ישראל שהוקמה לפני 40 שנה), וכן 17.8 מיליון דולר ממשרדי ממשלה אחרים. ועדיין, ארגון הג'וינט העולמי הוא המממן העיקרי של העמותה, ובאותה שנה הוא העביר לה 42.3 מיליון דולר, בדומה לשנה קודמת.

סך התמיכות שקיבלה העמותה בשנה זו עמד על 68.6 מיליון דולר, ואת רובו השקיעה בפעילותה, כשהוצאות ההנהלה והכלליות שלה עמדו על 2.8 מיליון דולר בלבד. כך, סיימה העמותה את 2011 עם עודף הוצאות על הכנסות של 158 אלף דולר וזאת לעומת עודף הכנסות על הוצאות של 362 אלף דולר בשנה קודמת.

חמשת מקבלי השכר הבכירים בג'וינט ישראל
 חמשת מקבלי השכר הבכירים בג'וינט ישראל