פגוט: "מבחינת המשקיעים, ניתן לקצר המסחר כבר עכשיו"

מחזור המסחר בבורסה בתל אביב עמד היום על שפל של שנים, 367 מיליון שקל ■ יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון: "נראה כי מבחינת הפעילים בשוק המניות המקומי ניתן לקצר את יום המסחר הראשון של השבוע באופן מיידי"

העניין של המשקיעים בבורסה נראה היום מועט, ועל רקע הכוונה לשנות את שעות המסחר, יש מי שקורא לקצר את המסחר ביום ראשון כבר עכשיו.

מחזור המסחר בבורסה בתל אביב עמד היום (א') על שפל של שנים, 367 מיליון שקל, ויניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, מאמין כי הירידה במחזור המסחר נובעת גם מההודעה של הנהלת הבורסה על כוונתה להאריך את שעות המסחר במניות בימים שני- חמישי ולקצר את יום המסחר ביום ראשון.

"נראה כי מבחינת הפעילים בשוק המניות המקומי ניתן לקצר את יום המסחר הראשון של השבוע באופן מיידי. על אף הסערה התקציבית בארה"ב ועונת הדו"חות המקומית הצפויה לצבור תאוצה בימים הקרובים מפגינים המשקיעים המקומיים עניין מואט במסחר דינמי בבורסה המקומית ולראיה מחזור מסחר יומי עלוב בפתיחת שבוע המסחר", אומר פגוט.

כאמור, דירקטוריון הבורסה אישר בישיבתו ביום חמישי שינוי שעות המסחר בבורסה. מטרת השינוי היא לקרב את שעות הפעילות במניות ובנגזרים בתל-אביב לשעות הנהוגות בבורסות מובילות באירופה, וליצור חפיפה חלקית עם המסחר בניו-יורק.

לאחר השינוי, שיתרחש בחצי הראשון של אפריל, מועד תחילת המסחר בכל ניירות הערך יידחה ב-15 עד 25 דקות. מועד סיום המסחר במניות ונגזרים יידחה בשעה, ל-17:30 לעומת 16:30 כיום, בימים שני עד חמישי. במקביל, ביום ראשון יוקדם מועד סיום המסחר בכל ניירות הערך בשעתיים (ל-14:30).