הצלחה לגל ההנפקות בחברות הביומד; איתמר גייסה 62 מ' ש'

איתמר גייסה 62 מיליון שקל, כשסכום המינימום שביקשה לגייס עמד על 50 מיליון ■ הצלחה גם לאינסוליין, ביונדווקס ואי טי וויו

השבוע האחרון נסגר בהצלחה למספר הנפקות של חברות ביומד בבורסה בתל אביב.

חברת איתמר מדיקל, שפיתחה ומשווקת מכשיר לאבחון של מחלות לב והפרעות שינה, הובילה את הגל עם הנפקה חריגה הן מבחינת ההיקף שלה והן מבחינת המכשיר שבאמצעותו גייסה הון - אג"ח להמרה.

איתמר גייסה 62 מיליון שקל, כשסכום המינימום שביקשה לגייס עמד על 50 מיליון. זאת, בשוק שנדירות בו הנפקות לציבור של מעל 10 מיליון שקל, ורוב הגיוסים בהיקפים הללו בזמן האחרון היו גיוסים פרטיים או גיוס המשולב בהנפקה פרטית.

45 מיליון שקל מסכום הגיוס הובטחו מראש במכרז המוסדי וככל הנראה מסיבה זו, נרשמה הצלחה כה גדולה גם למכרז הציבורי, כאשר המשקיעים הגדולים מבין המוסדיים היו ספרה גלובל, לאומי פרטנרס ולידר הנפקות.

בהנפקה, החריגה בגודלה בתחום כאמור, עסקו חתמים רבים וביניהם לאומי פרטנרס, לידר הנפקות, דיסקט חיתום והנפקות, ברק קפיטל חיתום, רקורד פידיליטי חיתום וא.ס ברטמן השקעות. סייבל השקעות שימשו כיועצים להנפקה. ההנפקה לא הובטחה בחיתום.

בעלי השליטה בחברה - ד"ר גיורא ירון, מרטין גסטל, תאגיד המכשור הרפואי מדטרוניק וקרן קרמי פרטנרס, המירו במסגרת ההנפקה את האשראי שנתנו ישירות לחברה, לחוב סחיר.

לאיתמר יש כבר חוב של 22 מיליון שקל מהנפקה קודמת של אג"ח להמרה כחלק מן ההנפקה הראשונית של החברה. לאחרונה החזירה החברה 22 מיליון שקל במועדם. אורי הרשקוביץ המנהל את קרן ספרה אמר היום ל"גלובס" כי "ריבית של 9.5% היא אטרקטיבית בשוק הנוכחי. המכירות של החברה (בהיקף של 41 מיליון שקל נכון ל-9 החודשים הראשונים של השנה) והעובדה שהיא מאוזנת תזרימית, מהווים כרית ביטחון להחזר האג"ח וכך גם מחוייבות בעלי השליטה. לכן זה נראה כמו מקום טוב להחנות את הכסף".

מניית איתמר מדיקל ירדה 4% מאז ההודעה על ההנפקה, והיא נסחרת לפי שווי של 215 מיליון שקל.

הצלחה גם לאינסוליין, ביונדווקס ואי טי וויו

היום ובסוף השבוע שעבר פורסמו גם תוצאות של הנפקות נוספות בגל הנוכחי. אינסוליין גייסה 4.6 מיליון שקל בהנפקת זכויות שהסתיימה בחיתום יתר של פי 4. אינסוליין הנפיקה אופציות התקפות עד מאי 2014 במחיר מימוש של 1.8 שקל ובמחיר של 1.36 שקל, כלומר סך כל המחיר של היחידה (קניה + מימוש) היה 3.16 שקל.

מניית החברה עלתה 4% מאז ההודעה על כוונת ההנפקה. היא נסחרת כעת לפי שווי של 262 מיליון שקל.

גם חברת ביונדווקס גייסה 5.1 מיליון שקל במניות ובאופציות בחיתום יתר, והיא נסחרת כעת לפי שווי של 32 מיליון שקל. מנייתה איבדה 15% ביומיים מאז ההודעה על כוונת ההנפקה.

חברת אי טי וויו הודיעה על ניצול של 99% מהזכויות בהנפקת הזכויות שלה וגיוס של 1.9 מיליון שקל. מנייתה איבדה כ-38% משוויה מאז הגיוס.

נראה כי די בטוח לומר כי השוק שוב פתוח להנפקות של חברות ביומד, אולם נציין כי איתמר ואינסוליין הן חברות הנסחרות בשויים הגובהים יחסית בסקטור, ומניותיהן עלו בעקבות ההנפקות. ביונדווקס ואי.טי.ויו הנסחרות בשווי נמוך יותר, הקריבה ערך רב יותר בעבור הגיוס.