לא מפסיק לעבוד: דייויד בקהאם ישמש כ"שגריר כדורגל" בסין

הליגה הסינית, מוכת השחיתות והלנות השכר, תשתמש בכדורגלן האנגלי של פ.ס.ז' כדי לשפר את תדמיתה

דייויד בקהאם הצטרף בחודש לשעבר לפריז סן-ז'רמן הצרפתית אחרי ששיחק בשנים האחרונות בליגת הכדורגל האמריקאית, אבל זה לא אומר שהקשר האנגלי נח: בהודעה רשמית של ענקית ייצוג הטאלנטים IMG, נמסר כי הוא ישמש כ"שגריר הכדורגל" הגלובלי הראשון של סין.

במסגרת תפקידו החדש, יעזור בקהאם לשפר את התדמית של ליגת הכדורגל הסינית (CSL), שנפגעה אנושות במהלך השנה האחרונה לאור סקנדל שחיתות שנחשף, וגם בעקבות הלנות שכר לכוכבים שהגיעו לליגה, דוגמת דידייה דרוגבה וניקולס אנלקה (שעזבו זמן לא ארוך לאחר שהחלו לשחק ברפובליקה).

"אני גאה על כך שהתבקשתי לשחק בתפקיד כל כך חשוב בזמן המיוחד הזה בהיסטוריה של הכדורגל הסיני", מסר בקהאם. "אני נרגש מההזדמנות לחשוף את המשחק הגדול ביותר בעולם לאוהדי הספורט הסינים, לאחר שראיתי בעצמי עד כמה הפופולריות של הכדורגל כאן צומחת".

העונה העשירית של ה-CSL, ה"צ'ייניז סופר ליג", תיפתח ביום שישי הקרוב. במסגרת תפקידו, יבקר בקהאם במועדונים בסין, יגיע למשחקים, ויישתתף בראיונות.

מכה קשה במיוחד נחתה לאחרונה על הכדורגל הסיני לאחר שההתאחדות המקומית הטילה סנקציות על לא פחות מ-58 אנשים הקשורים למשחק, כולל כדורגלנים, מאמנים, שופטים ומנהלים, בתום חקירת שחיתות שנמשכה שלוש שנים.