הקמפיין הסקסיסטי של 2012: נועה תשבי למשרד התיירות

קמפיין "כל אחד מביא אחד" של לשכת הפרסום הממשלתית הוכרז על-ידי ועדת השיפוט של תנועת ויצו כקמפיין הפוגעני ביותר כלפי נשים לשנת 2012

קמפיין "כל אחד מביא אחד" של לשכת הפרסום הממשלתית, עבור משרד התיירות, הוכרז הבוקר (ג') על-ידי ועדת השיפוט של תנועת ויצו כקמפיין הפוגעני ביותר כלפי נשים לשנת 2012. הקמפיין, בכיכובה של נעה תשבי, קורא לישראלים להזמין אנשים מכל העולם לביקור בישראל.

על-פי נימוקי הוועדה, הקמפיין של משרד התיירות משדר מסר פסול ומיושן שלפיו נשים לא יכולות לבצע בהצלחה משימות "גבריות", הופך את האישה לאובייקט יפה המוגבל לתפקידו החברתי המסורתי ומציג את האישה באור נלעג ומגוחך. בפרסומת מצולמת גילת אנקורי שוכבת במארב, מטופחת, לבושה בשמלה, אך חובשת קסדה כשאר החיילים. נעה תשבי ניגשת אליה ובנימה פטרונית ומלגלגת אומרת לה "לא ביקשנו ממך לשכב במארב... אבל יש משהו שאת כן יכולה לעשות בשביל המדינה...להזמין תייר".

ממשרד התיירות נמסר בתגובה: "הצטערנו לשמוע על דעתן של חבר השופטות. עם זאת, אנחנו לא מסכימים עם הביקורת. הקמפיין מציג נשים חזקות, דוגמת נועה תשבי - אישה עצמאית כלכלית ובעלת דעות ברורות, בטוחה בעצמה ואסרטיבית. גם השחקניות גילת אנקורי ושירי גדני, הינן בעלות תדמית של נשים חזקות ועצמאיות.

"הקמפיין מובל על ידי נשים מתוך אמונה שנשים הן סוכנות שינוי ומניעות לפעולה. אנחנו במשרד התיירות מאמינים כי חלק מחוזקה של האישה הוא החופש להיות מי שהיא רוצה להיות, גם אם דמות זו לא עונה על סטיגמות פמיניסטיות. מעבר לכך, מסקרים שערכה גיאוקרטוגרפיה ואשר פורסמו בעיתונות עלה, כי הפרסומת היתה אחת הפרסומות האהובות והזכורות בתקופה האחרונה".

ויצו חשפה הבוקר את דירוג שש הפרסומות הפוגעניות ביותר כלפי נשים, כפי שנבחרו על-ידי ועדת שיפוט מקצועית. הוועדה הורכבה מנציגות של חברות כנסת, ממומחיות בנושא מגדר ותקשורת, פעילות חברתיות, נשות אקדמיה, עיתונות ומשפט.

אחרי קמפיין משרד התיירות דורגו גם LADY AIG - "נשים משלמות פחות על ביטוח רכב";

לי קופר - "CRAVE FOR JEANS"; אופנת קסטרו - "LINGERIE"; וניש קליה - "הכוח הוורוד שמנצח כתמים"; בנק הפועלים - "כלים חדשניים לניהול ההוצאות".