הפרה נגד ערוץ 24 על העברת גמר "אייל גולן" לערוץ 2

הליך ההפרה צפוי להיפתח על-ידי מועצת הכבלים ■ ממוצע הרייטינג העונה עד כה הוא 7%

הרשות השנייה אמנם אישרה לקשת את שידור גמר התוכנית "אייל גולן קורא לך" בערוץ 2, אולם מועצת הכבלים והלוויין לא מוותרת. ל"גלובס" נודע כי מיד עם השידור הצפוי הערב תחל מועצת הכבלים בהליך הפרה לערוץ 24 בטענה שהפר את תנאי הרישיון שלו בכך שהעביר את תוכנית הדגל שלו לערוץ ברודקאסט.

"לצערנו, הערוץ בחר לעשות דין לעצמו", אמרו במועצה היום, "אולם, אחרי השידור נפתח בהליך הנדרש, שהוא בירור של הפרת תנאי רישיון". חוות דעת של היועץ המשפטי של המועצה, עו"ד דודו קובסניאנו קובעת כי המהלך נוגד את הוראות הרישיון שכן הדבר יביא לפגיעה באטרקטיביות של הערוץ ובייחודיותו.

עלייה בחשיפה

מועצת הרשות השנייה קבעה מוקדם יותר השבוע כי למרות החלטה קודמת של הנהלת הרשות, יש להעביר את השידור בערוץ 2 מטעמים ערכיים של קידום התרבות הים תיכונית.

הערב תסתיים העונה השלישית והמוצלחת עד כה של ריאליטי גילוי הכשרונות. חצי הגמר של "אייל גולן קורא לך" השיג במוצ"ש האחרון ממוצע של 8.5%, נתון הדומה לשיא של התוכנית (למעט תוכניות גמר) - 25% יותר מחצי הגמר בעונה שעברה. ממוצע העונה עומד עד כה על 7% עם גידול של 50% (לעומת 4.7% בעונה הקודמת לפני הגמר). כמו כן, העונה הנוכחית (כולל שידורים חוזרים) הגיעה לכיסוי מצטבר של 2.6 מיליון צופים. שיעור החשיפה עומד על 64.3% ממשקי הבית, כלומר 2 מכל 3 משקי בית נחשף לעונה השלישית של אייל גולן. החשיפה השבועית ממוצעת של למעלה מ- 900 אלף איש.

התוכנית זכתה גם לפופולריות במדיה הדיגיטלית. תוכני העמוד של התוכנית בפייסבוק הגיעו ל-1,705,538 גולשים ו-94,640 גולשים "דיברו" על תוכני העמוד. לפרסומי העמוד נעשו 519,187 לייקים, 52,300 תגובות ו-5,900 שיתופים. לתוכנית יש 9,060 עוקבים באינסטגרם.

מערוץ 24 נמסר, "הערוץ פועל על-פי תנאי הרישיון ועומד בכל מחויבויותיו".