סילביו ברלוסקוני נידון לשנת מאסר בפרשת האזנות סתר

ברלוסקוני הועמד לדין בגין שיבוש הליכי חקירה בפרשה הנוגעת לחברת ביטוח ■ הוא הודיע כי בכוונתו לערער על גזר הדין, דבר הצפוי לעכב את תאריך כניסתו לכלא ■ נגד ברלוסקוני עומדים 2 תיקים פתוחים: העלמת מס ויחסי מין עם קטינה

פחות מחודש עבר מאז הבחירות בארץ המגף וראש ממשלת איטליה לשעבר, סילביו ברלוסקוני - ממשיך להסתבך: ברלוסקוני נידון היום (ה') בבית משפט במילאנו לשנת מאסר בפועל בגין שיבוש הליכי חקירה בפרשת האזנות סתר הנוגעות לחברת הביטוח אוניפול. כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

עניינה של הפרשה שבעטייה נידון ברלוסקוני היא פרסום ציתותים של שיחות פרטיות בשנת 2005. במרוצת השנים, כפר ראש ממשלת איטליה לשעבר בהאשמות נגדו והודיע כי יערער על העונש. עוד דווח, כי ברלוסקוני הועמד לדין בשני תיקים נוספים שעניינם תשלום עבור מין עם קטינה. פרשייה נוספת שבה נחשד ברלוסקוני הייתה בגין העלמת מס - שממנה זוכה מאשמה.

עם זאת, לא צפוי המנהיג האיטלקי לשעבר לצעוד אל בין כותלי הכלא לפני שיסיים את הליך ערעורו המשפטי - זאת על פי החוק במדינה. בחודש ינואר דחה בית המשפט במילאנו את בקשתו של ראש ממשלת איטליה לשעבר לדחות את פתיחת משפטו עד לאחר קיום הבחירות בארצו.

נזכיר כי איטליה מצויה בתסבוכת פוליטית לאחר הבחירות, ברסני קיבל 29.5% מהקולות בבית התחתון, ברלוסקוני עם 29.1% וגרילו עם 25.5%. רה"מ היוצא מריו מונטי, שהוביל את צעדי הצנע בשנים האחרונות, קיבל 10.5% בלבד.

הנתונים מעידים על מצב בלתי אפשרי של כמעט שוויון בין סילביו ברלוסקוני, פייר לואיג'י ברסני ובפה גרילו, בשני בתי הפרלמנט - העליון והתחתון.