מהומות במצרים עקב פסיקת בית משפט להוציא להורג 21 איש

בית משפט במצרים אישר את עונשי המוות של 21 אוהדי כדורגל, שהורשעו במעורבות במהומות בתום משחק כדורגל בשנה שעברה, במהלכן נהרגו 74 בני אדם ■ בפורט סעיד ניסו אלפי מפגינים לחסום את התנועה בתעלת סואץ

מהומות בקהיר ובאזור תעלת סואץ, לאחר שבית המשפט במצרים אישר היום גזר דין מוות ל-21 נאשמים, בשל מעורבות במהומות באצטדיון הכדורגל בפורט סעיד לפני כשנה, במהלכן נהרגו 74 בני אדם.

השופט דן את 21 הנאשמים למוות בתלייה ואף גזר מאסר עולם על 5 נאשמים נוספים. שני בכירים במשטרה נשלחו ל-15 שנות מאסר בבית הסוהר, ו-28 בני אדם זוכו, בפרשה שמהווה את פרץ האלימות הקשה ביותר במצרים מאז נפילת שלטון מובארק.

אתמול הורו הרשויות בעיר לצבא לתפוס את מקום המשטרה, מחשש להתפשטות בעקבות גזר הדין - שהועבר בשידור ישיר בטלוויזיה המצרית.

אלפי מפגינים יצאו לרחובות פורט סעיד עם תום המשפט והחלו בניסיונות לשבש את התנועה בתעלץ סואץ. המפגינים שחררו מספר סירות שעגנו במקום בניסיון לחסום את התעלה, אך המשטרה הצבאית הצליחה להשתלט על מרבית כלי השיט ולהחזירן אל החוף. במקביל מנעו המפגינים מעבר של מספר מעבורות.

בקהיר הסתערו מאות מפגינים על מבנה ההתאחדות לכדורגל והעלו אותו באש. המפגינים הציתו גם מועדון של המשטרה.

מאז הכריז בית המשפט בסוף חודש ינואר השנה על עונש המוות ל-21 הנאשמים, נרשמו עימותים רבים בפורט סעיד. בשבוע האחרון נהרגו 8 בני אדם בהתנגשויות בין המשטרה לבין מפגינים, מתוכם 3 שוטרים.

74 הרוגים באצטדיון הכדורגל

העימותים במגרש הכדורגל אירעו בחודש פברואר בשנה שעברה, בתום משחק כדורגל שבו ניצחה קבוצת "אל-מסרי" מפורט סעיד את "אל-אהלי" מקהיר. החגיגות הפכו עד מהרה לאנדרלמוסיה שלמה, כשהטלוויזיה המצרית המתעדת את המתרחש מתקשה לעמוד בקצב ההתרחשויות על המגרש.

בתמונות נראו שחקני שתי הקבוצות נמלטים על נפשם לחדרי ההלבשה, בעוד שעשרות אוהדים מנסים לפגוע בשחקני "אל-אהלי".

כוחות הביטחון שהתפרסו על כר הדשא ניסו לשווא למנוע את התפרצות הזעם של האוהדים, שסירבו להתפנות. בשידורי הטלוויזיה נשמעו גם קולות ירי באש חיה. העימותים גלשו גם אל מחוץ לאצטדיון, ואש פרצה במתחם מחוצה לו.