סין: רוצים להימנע מתשלום מס על מכירת דירה? תתגרשו

שמועות שעלו בשבוע שעבר טענו שמועצת המדינה קראה לאכוף חוק שמטיל מס של 20% על הרווח ממכירת דירה להשקעה ■ הדרך היחידה לחמוק מהמס היא שבני הזוג יתגרשו

שמועות על הטלת מס חדש של 20% על מכירות דירות הקפיצו את שיעור הגירושין בסין, כך מדווח היום "הניו-יורק טיימס". על פי הדיווח בעיתון, הסיבה לבהלה נובעת מהודעה שפרסמה מועצת המדינה בשבוע שעבר לפיה יש צורך לאכוף חוק ישן שמטיל מס של 20% על הרווח ממכירת דירות להשקעה.

בדיווח נכתב כי הרבה סינים מיהרו לרשום את הבתים שלהם למכירה במטרה להימנע מתשלום המס. אך, כאמור, יש כאלה שלקחו את העניין צעד אחד קדימה והגישו בקשה לגירושין, שכן בחוק קיים סעיף הפוטר את האנשים מהמס במידה והם יפרדו מבן הזוג שלהם. רבים מהאנשים מנצלים את הסעיף הזאת על מנת להתגרש - על הנייר לפחות.

"הם תמיד עושים את זה", אמר דו ג'ינסונג, אנליסט נדל"ן ב-HSBC. "בכל פעם שהממשלה מטילה מגבלות חדשות על הנדל"ן האנשים מחפשים דרכים שונות לעקוף את המגבלות".

בתקופה האחרונה מנסה הממשל בסין להשתלט על מחירי הנדל"ן במדינה שממשיכים לעלות, באמצעות הטלת מגבלות. בשבוע שעבר, לפני הישיבה השנתית של מועצת המדינה, הודיעה הממשלה על שורה של צעדים לטיפול בבעיה, שלפי האנליסטים גרמה לחוסר נוחות בשוק הדיור.