מזכ"ל ה-OECD: ישראל נכס לארגון; דוגמא למדינות אחרות

את הדברים אמר המזכ"ל במהלך פגישה עם נשיא המדינה שמעון פרס אתמול בפריס ■ הפגישה נועדה להקמת גוף בינלאומי המורכב מחברות גלובליות לקידום הכלכלות של המזרח התיכון

נשיא המדינה שמעון פרס נפגש אתמול בפריס עם מזכ"ל ארגון ה-OECD אנחל גוריה והציגו ביחד יוזמה כלכלית חדשה להקמת גוף בינלאומי המורכב מחברות ענק גלובליות למען מדינות המזרח התיכון ומדינות מתפתחות, שתפקידו יהיה קידום הכלכלות של מדינות האזור.

במהלך אותה פגישה שיבח גוריה את התנהלות של מדינת ישראל וטען שהיא הייתה תמיד מובילה מבחינה כלכלית וטכנולוגית ושהיא מבין המדינות המובילות בארגון. "ישראל מובילה ב-OECD ומהווה דוגמא למדינות האחרות בכל הקשור לכלכלה, הייטק, ומחקר - מאז הצטרפותה ל-OECD ישראל מהווה נכס לארגון".

בפגישה עצמה, הדגיש הנשיא פרס כי הבעיות המרכזיות של המזרח התיכון הם חוסר יציבות, טרור ואבטלה וכי התוכנית תיתן מענה לרעב ופתרונות תעסוקה במדינות אלו. על פי התוכנית, הארגון יהווה מנגנון תיאום בינלאומי אשר יקדם באמצעות חברות גלובליות פרויקטים של פיתוח השקעות כלכליות, בניית תשתיות וטכנולוגיות חדישות במדינות אלו.

"מדינת ישראל היא דוגמא לכך שהמפתח לשגשוג ועצמאות כלכלית אינו טמון במשאבים טבעיים אלא בהשקעה בטכנולוגיה ובהייטק", אמר פרס בפגישה. ישראל תשמח לחלוק את הידע שצברה בטכנולוגיה, אנרגיה מתחדשת וחקלאות ולהוביל ב-OECD יוזמות בינלאומיות שיעניקו פתרונות טכנולוגים, תשתיות תקשורת ובריאות במזרח התיכון ובמדינות מתפתחות".