רשות המסים גבתה 26.5 מיליון שקל ממעלימי מס בת"א

קבלן שיפוצים שעבד ב-3 דירות בת"א נתפס בשל אי-רישום הכספים ששילמו לו בעלי הדירות; הוא נחקר והודה בהעלמת הכנסות בסך 204 אלף שקל

רשות המסים גבתה 26.5 מיליון שקל מחייבים באזור תל-אביב תוך עריכת כ-800 ביקורות בעסקים, זאת במסגרת מבצע "מעלימים - משלמים" שעורכת הרשות.

קבלן שיפוצים שעבד ב-3 דירות בתל-אביב נתפס בשל אי-רישום הכספים ששילמו לו בעלי הדירות. הוא נחקר והודה בהעלמת הכנסות בסך 204 אלף שקל. שיפוצניק נוסף נתפס באי-רישום צ'ק בסך 10,000 שקל.

הביקורות נערכו בתל-אביב, בטיילת בבת-ים, במתחם פלורנטין ובאזור התעשייה רמת-גן. 67 סרבני הגשת דוחות ואי-העברת ניכויים נחקרו, ו-10 כלי רכב עוקלו.

במהלך פעילות האכיפה הגיעו אנשי הגבייה למועדון לילה שלבעליו חוב למע"מ. כשהגיעו למועדון התברר כי חברה אחרת שכרה את המועדון להפעלה באותו לילה. חוקרי הרשות מצאו כי הכספים ששולמו על-ידי המבלים במועדון לרכישת אלכוהול, ומוצרים אחרים לא נרשמו בספרים.

מנהלי החברה טענו כי רואה החשבון שלהם יוציא למחרת חשבונית על מכירת האלכוהול. חוקרי הרשות עיקלו את הכספים בקופה כנגד החוב של בעל המועדון, והתיק הועבר לביקורת מעמיקה ולהוצאת שומה בהתאם.

בביקורות אחרות שנערכו עלה כי במסעדת חומוס לא רשמו את קניית הביקורת; בעל החומוסייה תירץ ואמר כי המסעדה בשיפוצים, והוא צריך לשלם לספקים.

בעל מסעדה ברחוב דיזינגוף לא רשם הכנסות בסך 1,103 שקל; בעלת מתפרה ברמת-אביב לא רשמה צ'קים עתידיים בסך 14,180 שקל; בעסק לשכפול מפתחות לא רשמו כספים בסך 2,510 שקל; ובמספרה ברמת-אביב לא רשמו הכנסה של 750 שקל.

עוד נתפסה בעלת חנות בגדים בשוק הפשפשים שלא פתחה תיק במע"מ; היא נחקרה, והוטל עליה קנס מינהלי.