שילמו 880 דולר במסעדה הטובה בעולם - ולקו בהרעלת מזון

המסעדה הדנית "נומה", הנחשבת לטובה בעולם, התנצלה לאחר ש-63 סועדים לקו בבחילה ושלשול ■ ‎‎הסיבה להתפרצות המחלה הייתה עובד חולה במטבח

‏המסעדה הדנית "נומה" ‏‎(Noma)‎‏, שהוכתרה כמסעדה הטובה ביותר בעולם במשך 3 שנים על-פי אחד הסקרים, התנצלה שלשום (ו') לאחר ש-63 אנשים שסעדו בה לקו בבחילה ובשלשול - כך לפי דיווח של "רויטרס".

‏לדברי רשויות הבריאות בדנמרק, אורחי המסעדה נדבקו‎ ‎במשך 5 ימים בפברואר, והסיבה להתפרצות המחלה הייתה עובד חולה במטבח של מסעדת העילית.

מפקחים מטעם רשויות הבריאות מתחו ביקורת על המסעדה על שלא דיווחה לרשויות לאלתר, ועל שלא נקטה בצעדים הראויים לאחר שהעובד חלה כשחזר לביתו מעבודתו במסעדה.

‏‏המסעדה, בעלת שני הכוכבים במדריך מישלן, הודתה בדוח כי ההליכים הפנימיים לא היו טובים דיים, וציינה כי איש לא קרא את המייל ששלח העובד כדי לדווח על מחלתו. ‏

"אנחנו בעסק של לגרום אושר לאנשים ולטפל היטב באורחים שלנו, אז זה הדבר הגרוע ביותר שיכול היה לקרות לנו", אמר מנהל מסעדת "נומה", פטר קריינר, לרויטרס.‏ ‏"מאז התפרצות המחלה אנו עובדים בשיתוף-פעולה הדוק יותר עם רשויות הבריאות, כדי לרדת לשורש העניין ולמצוא את מקור המחלה.‏ אנחנו מצטערים מאוד על כל זה, ואני אישית ניהלתי שיחה עם כל האורחים שנפגעו ודנתי עמם בפיצויים עבורם", אמר קריינר. הוא הוסיף כי המסעדה לא הייתה כלל בסכנת סגירה.

הרעלת מזון עלולה להשפיע משמעותית על מסעדות עילית. ב-2009 זכה השף הבריטי הסטון בלומנטל לכותרות שליליות בתקשורת ונאלץ לסגור למשך 3 שבועות את מסעדתו בת 3 הכוכבים, "הברווז השמן" ‏‏‎(The Fat Duck)‎‏, לאחר שמאות סועדים חלו.

מסעדת "‏נומה", הידועה בשימוש שהיא עושה במרכיבים נועזים כגון נמלים וחגבים מותססים, זכתה בתואר המסעדה הטובה בעולם ברשימת 50 המסעדות הטובות בעולם של ס. פלגרינו ואקווה פנה בשנים 2010, 2011 ו-2012.‏

‏אנשים מרחבי העולם עולים לרגל למסעדה הדנית ומשלמים כ-5,000 קרונה דנית (880 דולר) עבור תפריט קבוע בן 12 מנות לשני סועדים, כולל מתאבנים, פינוקים לקינוח, יין שמותאם למנות וסיור במטבח כדי להכיר כמה מ-50 השפים שעובדים בו. כשהמסעדה פותחת את סבב ההזמנות החודשי שלה, נחטפים השולחנות לשניים תוך פחות משעה.