השבוע בוול סטריט; "תיקון אכזרי" של 20% או המשך העליות?

דוח התעסוקה שהיכה את התחזיות עשוי לספק דלק נוסף לגל העליות ■ המשבר הפיסקלי בארה"ב עדיין מאיים להשבית את השמחה ■ זירת המאקרו: מכירות הקמעונאיים, מדד המחירים, האמפייר סטייט ועוד

שבוע המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח מחר (ב') ברקע לנתוני התעסוקה והאבטלה שהפתיעו לטובה ביום שישי וכן בעקבות הגבהים החדשים אליהם הגיעו המדדים המרכזיים. כיוון השווקים עשוי להיות מושפע גם מנתוני מאקרו, כגון מדד המחירים לצרכן ומכירות הקמעונאיים. נזכיר, ארה"ב עוברת היום לשעון קיץ, לכן המסחר ייפתח ב-15:30 שעון ישראל ויסתיים ב-22:00.

כאמור, נראה כי האופוריה בשווקים מסרבת לדעוך, וביום שישי ננעל המסחר בעליות שערים, כאשר מדד הדאו ג'ונס קבע שיא היסטורי שלישי ברציפות ומדד ה-S&P 500 מרחף קרוב לשיא כל הזמנים. כעת המשקיעים שואלים את עצמם האם הגל השורי יימשך גם בשבוע הבא, או שמא התיקון הגדול יגיע?

אילו מניות וורן באפט "צד" ב-2012?

הכלכלן הפסימי מארק פאבר, סבור כי הגל השורי יסתיים בתיקון של כ-20% או גל מימושים אכזרי יותר בהמשך השנה. "אני חושב שכדאי למשקיעים שרצים היום לשוק המניות לדעת כי הגל השורי חוגג בימים אלו 4 שנים", הוא מבהיר. מנגד, טוביאס לבקוביץ', המנתח הטכני של סיטיגרופ, סבור כי לשוק השורי יש עדיין מקום לעליות. עם זאת הוא מזהיר שהתיקון יגיע רק במחצית השנייה של השנה.

כאמור, הגורם המהותי שתרם לאווירת החגיגה בוול סטריט ביום שישי היו נתוני התעסוקה שהיכו את כל תחזיות האנליסטים. לפי הנתונים, נוספו למשק האמריקאי -236 אלף משרות בחודש פברואר ושיעור האבטלה ירד ל-7.7% (שנתי) התחזיות בשוק היו מתונות בהרבה וצפו יצירה של כ-163 אלף משרות בלבד ושיעור אבטלה של 7.9%.

לעת עתה, נראה כאילו המשקיעים מתעלמים כמעט לחלוטין מהבעיות שמאיימות על הכלכלה הגלובלית ועל זו האמריקאית. המחוקקים בקונגרס עדיין לא הגיעו לעמק השווה בכל הנוגע למשבר הפיסקלי שעשוי לגרוע מהצמיחה כ-0.5%. בנוסף, המשבר האירופי עדיין לא הסתיים ומאיים על גוש האירו.

בסוף השבוע פרסם ה'פד' את הסבב הראשון של תוצאות מבחני הלחץ של הבנקים הגדולים בארה"ב. מהתוצאות עולה כי 17 מתוך 18 הבנקים שנבחנו הצליחו "לשרוד" תרחיש של משבר כלכלי חמור ולשמור על יחס הון ליבה שעומד בדרישות המינימום. (לסיפור המלא ולבנקים המצטיינים)

זירת המאקרו: מכירות הקמעונאים ומדד המחירים

ביום שלישי יתפרסם המאזן התקציבי הפדרלי לחודש פברואר, שצפוי להצביע על גירעון של 220 מיליון דולר. ביום רביעי יפורסמו נתוני מכירות הקמעונאיים לחודש פברואר, שצפויים לעלות ב-0.5% לאחר עלייה של 0.1% בינואר. עוד באותו היום יפורסמו המלאים העסקיים לחודש ינואר. לפי התחזיות בשוק הם צפויים לעלות ב-0.3%.

ביום חמישי יפורסם מדד המחירים ליצרן לחודש פברואר שצפוי לעלות ב-0.6% ובמקביל יפורסמו תביעות האבטלה השבועיות, שלפי הצפי בשוק יעלו לרמה של 355 אלף, לאחר ירידה ל-340 אלף.

ביום שישי יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר, כאשר צפי האנליסטים בשוק עומד על עלייה של 0.4%. עוד באותו היום יפורסם מדד האמפייר סטייט הבוחן את פעילות הייצור בניו-יורק. לפי הצפי, המדד עשוי לרשום קריאה של 8.4 נקודות במארס, לעומץ קריאה של 10 נקודות בפברואר.

גוגל בדרכה ל-1,000 דולר ?

בעוד גוגל נסחרת סביב שיא כל הזמנים - 830 דולר למניה, גוברים הקולות הסבורים כי היא בדרכה ל-1,000 דולר. בריאן פיץ, אנליסט בג'פריס העניק לה המלצת קנייה ומחיר יעד של 1,000 דולר.

גם פייסבוק תעמוד במוקד לאחר שהכריזה בסוף השבוע על שינויים בניוז-פיד וזינקה בכ-4%.

מניות הבנקים הגדולים יעמדו במוקד בעקבות פרסום תוצאות מבחני הלחץ. נציין את גולדמן זאקס , סיטיגרופ ומורגן סטנלי .