בכירה לשעבר בבזק גייסה משקיעים לסטארט אפ: בי"ס לאהבה

עו"ד סיגל גשורי, לשעבר מנהלת הפיתוח העסקי בבזק: "סטוציונרים הם אנשים שפוחדים מקשר, פוחדים לאכזב, אז הם עושים תעודת ביטוח שבה הם לא יישארו מספיק זמן כדי לאכזב. זו עסקה פשוטה"

הוא איש עסקים חובק עולם, אמיד, מצליח, כריזמטי, מסוג הגברים שאחרים מתבוננים עליהם מהצד ולא יכולים להסתיר את הקנאה. בקיצור, אחד שיש לו הכול. אבל מה שהמסתכלים מהצד לא יודעים זה, שכבר שנים רבות הוא לבד. לדבריו, לא מתוך בחירה. "אני הולך לדייטים וישר ברור לי שהבחורה רוצה את הכסף שלי ולא אותי", הוא מתלונן. "זה מיד סוגר ומשתק אותי. אני לא מבין איך אני מצליח בגדול בעסקים ונכשל בענק באהבה". מ' הוא בעלים ומנכ"ל של חברת ענק במשק, בן למשפחה מוכרת מאוד. לאחרונה, לאחריו גירושיו, החל לצאת עם נשים שהכיר דרך חברים טובים.

"נדהמתי כמה בחורות התעניינו במעורבות ובהיקף העסקי שלי", הוא מספר. "ממש ככה. היו רגעים שהייתי מחייך על הבר ואומר: את רוצה שאני אשלח לך הפורטפוליו העסקי שלי וזהו?".

"אנשי עסקים מאמינים במשוואה שאומרת שהם שווי ערך להצלחה שלהם", אומרת סיגל גשורי, מייסדת בית-הספר לאהבה. "מצד שני הם רוצים שיאהבו אותם בגלל האישיות שלהם ולא בגלל נכסים שיש להם. הפתרון הוא לעבוד על ביטחון עצמי אמיתי, ולא ביטחון למראית עין, המושתת על הישגים חיצוניים".

גשורי, 46, היא עורכת דין, בעלת תואר שני במשפטים, שהייתה יזמית נדל"ן, מנהלת הפיתוח העסקי של בזק ושותפה במשרד עורכי דין מצליח. היא הייתה נשואה לאבי, יהלומן, שאותו הכירה מגיל 16. לאחר 10 שנות נישואים יצאה לנסיעת עסקים בחו"ל, שם התפתח בינה לבין קולגה רומן. לפני 8 שנים, בעקבות הרומן הפרובוקטיבי והמתוקשר, בעלה עזב את הבית והיא כתבה ספר, שבו חשפה בגילוי-לב כי נישואיה התפרקו עקב חוסר תשוקה אמיתית וכיצד התייחסה אל בעלה כאל עסק נוסף לצד העסקים שניהלה מחוץ לבית. בעקבות הספר, "לנשים אמיצות בלבד", החלה להעביר סדנאות ומפגשי אימון אישיים וכעת, לאחר שגייסה משקיעים, היא מגשימה את מה שהיא מכנה הייעוד שלה, ומקימה את "בית הספר לאהבה" בנמל תל אביב.

לאורך השיחה היא מקפידה על אבחנה בין אגו לבין אהבה. כשאני מציבה בפניה את הדילמה של גברים עשירים שמחפשים קשר, היא מנתחת: "ייתכן והבחורות שהם פוגשים מחפשות נישואי אפגרייד: יחסים עסקיים מושתתי אינטרסים - כל צד נכנס לקשר בשביל מה שחשוב לו לקבל במובן הגשמי ולא הרוחני. אלה יחסים מבוססי אגו ולא אהבה, המעוגנים על היגיון עסקי שבו היחס בין הנתינה והקבלה צריך להיות מאוזן. היחסים האלה תמיד נגמרים כשאחד הצדדים חושב שהתמורה לא מאוזנת. זה קשר שמושתת על נכויות, וזוגיות לא פותרת את הנכות האישית שעמה מגיעים לקשר, אלא מנציחה אותה".

- זה סוג יחסים נפוץ בקרב אנשי עסקים?

"בעסקים בדרך כלל שולטת חשיבה גברית שממוקדת בדברים מדידים ונוטה להתעלם מאנרגיה נשית שמושתתת על אינטואיציה ותחושות. אנשי העסקים הטובים בעולם מודים שההצלחות הגדולות שלהם הן בדרך כלל תוצאה של שימוש באינטואיציה. זו התאהבות. אתה לא צריך לעשות שום דבר שזה יקרה, רק להסכים ללכת אחריה כשהיא מגיעה".

- ואנשי עסקים מחפשים שליטה?

"הצורך בשליטה מקורו באגו המכתיב תחושת פיצול בדמות 'אני בתחרות נגד העולם'. ההרגל הזה מאוד מקשה כשבאים לשחק במגרש של האהבה, שבו שיא ההצלחה היא דווקא ההתחברות. האגו כופה עליך שליטה, כי אתה לא סומך על אף אחד, ואם אתה מעתיק אותו לחיי הזוגיות ולא סומך על בת הזוג שאיתך במיטה, אתה נשאר לבד. הרבה אנשים עסקים, מהמפורסמים בישראל, מחזיקים מאהבת לצד האישה החוקית ועדיין נורא בודדים. כללי המשחק כמעט מנוגדים לכללי המשחק בעולם העסקים".

- אז מה יעשו אנשי עסקים שרוצים זוגיות?

"כדי להתאהב צריך להרפות, להסכים לוותר על השליטה".

- מה את מלמדת אותם?

"אני מלמדת לחזר. גברים כבר לא יודעים לחזר, כי נשים ויתרו על זה. מתי בפעם האחרונה מישהו הזמין אותך לדייט, לקח אותך, שילם עלייך, החזיר אותך ולמחרת שלח פרחים? הם לא עושים את זה כי הם יודעים שאפשר בלי, כי נשים מוכרות את עצמן בזול. למה לך לצאת עם גברים שמפחדים מאהבה או כאלה שהלכו לאיבוד? אני הולכת רק עם גברים שחזרו מהאיבוד".

- כולם מחפשים אהבה? בתל אביב נדמה שגברים מחפשים בעיקר סקס.

"זה לא נכון שגברים מחפשים סקס. אני מדברת עם מאות גברים בשנה וזה בולשיט אחד גדול. אם הם פוחדים שאין אהבה או שהם לא יוכלו להחזיק אותה לאורך זמן, אז הם מוכנים להתפשר על סקס".

- ומה לגבי סטוצים?

"סטוציונרים הם אנשים שפוחדים מקשר, פוחדים לאכזב, אז הם עושים תעודת ביטוח שבה הם לא יישארו מספיק זמן כדי לאכזב. זו עסקה פשוטה.

"כולם רוצים אהבה שיש בה מיניות, תשוקה וחברות, אך מעטים מאמינים שיש דבר כזה, ובגלל זה מתחילים במשחק הפשרות. מתפשרים עם אחת שטוב איתה במיטה, אבל משעמם לדבר איתה, או על זו שנותנת תחושה אמהית, אבל לא כיף איתה. אחת התובנות המעציבות שגיליתי היא שרוב האנשים לא מאמינים שהם מתחתנים מבחירה, אלא מתוך פחד. מקווים שהיעדר ההתאמה יסתדר עם הזמן, אומרים 'עד החתונה זה יעבור', אבל זה לא עובר".

- אז איך מוצאים אהבה?

"מפסיקים לחפש. לא צריך לחפש אהבה, כי האהבה כבר כאן. כשמבינים שיש קשר הדוק בין אהבה בין גבר ואישה לבין אהבה במישור הרוחני שלה, קרי אלוהים".

*** הכתבה המלאה - במגזין "ליידי גלובס" הנמכר ברשת סטימצקי