עובד מדינה בכיר חשוד שהעלים הכנסות מהשכרת דירות

רשות המסים: 9,000 "הלשנות" על העלמות מס ■ הרשות: עובד המדינה הבכיר הודה כי העלים מסים מהשכרת דירות בהיקף 700 אלף שקל ב-7 שנים ■ תושבת חיפה הודתה בהעלמות מס מהשכרת דירות ב-600 אלף שקל

יותר מ-9,000 אזרחים פנו ל"מלשינון" של רשות המסים והגישו תלונות על מעלימי מס. רשות המסים דיווחה היום (ה') כי בחלק מהמקרים נפתחו חקירות נגד חשודים בהעלמת מס - בעיקר העלמת הכנסות מהשכרת דירות.

כזכור, בתחילת השבוע פשטו חוקרי רשות המסים על היישוב היוקרתי רשפון באותו הקשר (לסיפור המלא).

"בימים אלה עמלים משרדי החקירות של מס הכנסה בעיבוד המידע המתקבל ב'קו הצדק'", נמסר בהודעה של רשות המסים לתקשורת. "מיעוטם של המקרים בשלו, והחוקרים החלו במלאכת החקירה ואימות החשדות. חלקם של המקרים שנבדקו עוסקים בהכנסות משכר דירה".

באזור המרכז נחקרו 7 בעלי נכסים באזור תל-אביב, הרצליה ורמת-השרון, החשודים ברכישת דירות למגורים ופיצולן תוך הגשת הצהרות מס כוזבות, במטרה לזכות בפטור ממס שבח ולהגדיל את ההכנסות משכירות. כמו כן, החשודים הנמיכו לכאורה את מחיר העסקה בהצהרות שהגישו.

לפי רשות המסים, "אחד המשכירים חשוד כי לא דיווח על הכנסות מהשכרה בהיקף של כ-2 מיליון שקל. במקביל, מתושאלים השוכרים המתגוררים בנכסים הללו".

באזור חיפה והצפון נחקר עובד מדינה בכיר והודה כי בשנים 2005-2013 השמיט הכנסות משכר דירה בסכום כולל של כ-700 אלף שקל, שהפיק מדירות שהשכיר לדיירים שונים.

כמו כן, תושבת חיפה נחקרה והודתה כי בשנים 2005-2013 השמיטה הכנסות משכר דירה בסכום כולל של כ-600 אלף שקל מהשכרת דירות שבבעלותה.

באזור ירושלים נחקר מידע בעניין איש ציבור לשעבר, שלפי החשד העלים הכנסות מ-4 נכסים מושכרים בהיקף של מאות אלפי שקלים במשך 5 השנים האחרונות.

לא מעט משכירי דירות חייבים במס. הפטור מתשלום מס למשכיר דירות - תולדה של הוראת שעה משנת 1990 - מוגבל ל-4,980 שקל בחודש, סכום שאינו נשמע כיום דמיוני למי שמחפש דירה.

לפי נתוני הלמ"ס, כ-500 אלף משקי-בית בישראל גרים בשכירות. בתל-אביב, למשל, 49% מהתושבים גרים בדירה שכורה. בתל-אביב יש עשרות אלפים שמשלמים יותר מ-4,980 שקל. על דירת שני חדרים בדיזנגוף, לדוגמה, מבקשים כיום 5,000 שקל בחודש כדמי שכירות.