מיני-מבחן: מיצובישי אאוטלנדר 2013: ידידותי, גם לסביבה

מיצובישי אאוטלנדר החדש הוא רכב פנאי ידידותי למשתמשים, חסכוני, אמין ושומר ערך

בשנה שעברה התרחשה בענף הרכב הישראלי תופעה נדירה: שערי המטבע היפני הנוסקים הפכו את מכירות כלי הרכב היפנים למוקד הפסדים. כתוצאה נקטו היבואנים במדיניות של הקפאה עמוקה. בסוף 2012 השתנתה התמונה והיבואנים החלו לצאת מהקפאה. דוגמה טובה היא מיצובישי, שב-2012 נעלמה כמעט מהמפה השיווקית ומכירותיה נחתכו ביותר ממחצית. כיום היא מתחילה להפשיר ולשווק דגמים חדשים, והסנונית הראשונה הוא הדור החדש של רכב הפנאי אאוטלנדר.

בשעה שהמותג היה אצלנו בהקפאה, אימצה מיצובישי תדמית/אג'נדה סביבתית, שמשתקפת היטב בעיצוב האאוטלנדר. את מקום החרטום המושחז והבולט, מחליף כעת חרטום עגלגל וצנוע. גם הזנב ומשטחי הצד עברו ריכוך והכלי נראה כעת פחות ספורטיבי מקודמו. גם תא הנוסעים ידידותי.

מפתן הדלתות גבוה, אך לא יותר מדי ומקל על נוסעים מאותגרי גמישות. המרחב בשתי שורות המושבים הראשונות טוב וגם צמד המושבים בשורה השלישית מעניקים מרווח ראש וכתפיים סביר לנוסעים ממוצעי קומה. סביבת הנהג פונקציונלית ומאורגנת היטב עם מחוונים עגולים, צגי מידע מינימליסטים ואיכות ייצור יפנית חסינת כדורים. כראוי לרכב סביבתי, מצויד הכלי גם בשלל פטנטים לחינוך הנהג לנסיעה חסכונית. לא מועיל, לא מזיק.

הכלי מצויד במנוע 2 ליטר מודרני של מיצובישי, שמייצר הספק של 150 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית רציפה. עם משקל של 1,450 קילו, לפני נוסעים ומטען, זה לא הספק מרשים במיוחד, וגם הביצועים - אפס ל-100 קמ"ש ב-12.4 שניות - לא חורגים מהמקובל במשפחתית תקנית.

אין בעיה לשייט במהירויות אוטוסטרדה מכובדות אבל האצה בעליות תלולות, עם מטען אנושי מלא, דורשת אורך רוח. מנגד, התיבה הרציפה היא אחת הטובות מסוגה והיא מעניקה לכלי תחושה של זריזות ועידון במצבי נהיגה מקובלים.

צריכת הדלק מרשימה לרכב פנאי עם שבעה מקומות והשגנו כ-12 קילומטר לליטר בנסיעה מאומצת עם ארבעה נוסעים. מי שירצה יותר מזה יצטרך לחכות לגרסה ההיברידית הנטענת, או לגרסת הדיזל, שיופיעו בהמשך השנה.

נוחות הנסיעה רכה וטובה והתנהגות הכביש נעימה ובטוחה, אם כי לא נחרתת בזיכרון. למרות מוניטין העבירות של מיצובישי, השטח הוא לא השטח הטבעי של האאוטלנדר. מרווח גחון של 22 ס"מ יאפשר לו אמנם לצלוח ללא נזק דרכי עפר משובשות אבל עם הנעה קדמית בלבד בגרסת המבחן שלנו ועם זוויות גישה/נטישה צנועות, עדיף להשאיר את הכלי בחניוני קק"ל.

גרסת השבעה מקומות האוטומטית ברמת האבזור ההתחלתית עולה 170 אלף שקל, מחיר שאינו חורג בהרבה מזה של מיניוואן מקביל. במחיר הזה מוותרים על ביצועים עוצרי נשימה ועל יכולת שטח אבל מקבלים רכב פנאי חסכוני, אמין ושומר ערך, שירשים את השכנים יותר ממיניוואן רגיל, שעולה סכום דומה.