אכזבה בארה"ב: מדד אמון הצרכנים ירד לשפל של כשנה

המדד ירד ל-71.8 נקודות מ-77.6 נק' בפברואר, בעוד אנליסטים ציפו ל-78 נק'

מדד אמון הצרכנים לחודש מארס בארה"ב ירד לרמה של 71.8 נקודות לעומת 77.6 נקודות בחודש שעבר. זו הקריאה הנמוכה ביותר של המדד מאז דצמבר 2011.

אנליסטים בוול סטריט ציפו לקריאה של 78 נקודות במדד מארס, לאור העליות בשוקי המניות ונתוני התעסוקה הטובים שאמורים היו להסיט את ההשפעה השלילית של העלאות המסים שנכנסו לתוקף.

עם זאת, הצרכנים בארה"ב מתמודדים על חוסר ודאות בנוגע ל"סקווסטר" - שורה של קיצוצים בתקציב שנכנסו לתוקף בתחילת החודש. היקף הקיצוצים עומד השנה על 85 מיליארד דולר.

מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן משקף את הערכת הצרכנים לגבי מצב הכלכלה והמצב הפיננסי האישי שלהם, ומהווה ברומטר למצב הכלכלי. לפני תחילת המיתון האחרון, המדד עמד על כ-87 נקודות בממוצע בשנה.