אנליסט: השקעה בשווקים הללו עשויה להניב תשואה של 20%

דבנדרה ג'ושי, אסטרטג מניות בחטיבת אסיה בבנק ההשקעות HSBC סבור כי לפי קונצנזוס האנליסטים בשוק, רווחי החברות האסייתיות צפויים לצמוח בכ-13% ב-2013 ולכן שוקי המניות במזרח יטפסו עוד כ-20%

שוקי המניות האסייתים אומנם פיגרו קצת אחרי שוק המניות האמריקאי מאז תחילת השנה, אך כלכלני בנק ההשקעות HSBC סבורים כי המניות באסיה עשויות לזנק בעוד 20% עד סוף השנה.

דבנדרה ג'ושי, אסטרטג מניות בחטיבת אסיה בבנק ההשקעות מנמק את התחזית האופטימית לגבי שוקי המניות המניות באסיה. ג'ושי טוען כי לפי קונצנזוס האנליסטים בשוק, רווחי החברות האסייתיות צפויים לצמוח בכ-13% ב-2013 ולכן שוק המניות עשוי לעלות בכ-15%-20%.

"אנו סבורים כי המדיניות המוניטרית המקלה והגידול הצפוי במכפילי הרווח, בשיעור של כ-4-5%, בנוסף לתשואת דיבידנד של 3%-3.5% של החברות האסייתיות, תוביל לעליות של כ-20% בשוקי המניות", מסביר ג'ושי.

התחזית של HSBC מגיעה לאחר שמדד ה-MSCI Asia Pacific (שאינו כולל את יפן) עלה מתחילת השנה רק 2.2%. זאת, בהשוואה לתשואה של 12% בשוק המניות האמריקאי ולעליות של 8% במדד הבנצ'מרק העולמי - MSCI World Index.

אולם, ג'ושי השתכנע ששוקי המניות האסייתים יצברו תאוצה בעקבות עדכון תחזיות הרווח לחברות במזרח ולאחר שהתחזית למדד מנהלי הרכש (PMI) עודכנה מעלה לרמה של 54 נקודות ברבעון השני, לעומת הרמה הנוכחית שלו - 50-51 נקודות.